انتقاد رییس دادگستری زرند از عرضه قلیان در شهر؛

قبح زدایی از اعتیاد ریشه طلاق ها در زرند است

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: اعتیاد به مواد سنتی و صنعتی با تضعیف بنیان خانواده طلاق‌های عاطفی و قانونی را در زرند باعث شده است.

ابوالفضل فرحبخش گفت: متاسفانه مشکلات فرهنگی و قبح زدایی از اعتیاد به واسطه تبدیل این معضل خانمان برانداز به شوخی‌های رایج در ادبیات روزانه، و مصرف تفریح گونه منجر به نهادینه و عادی شدن اعتیاد و گسترش آن در جامعه و آسیب‌های مبتلابه آن در جامعه شده است.

وی برنامه ریزی برای پیشگیری از اعتیاد را ضر‌وری دانست و افزود: فعالیت رسانه‌ای و تبلیغات محیطی علیه اعتیاد و نشان دادن آسیب‌های جدی آن که مطابق شواهد موجود در بسیاری از موارد حتی بیشتر از مشروبات الکلی بوده، مهم است و از سویی دیگر همانگونه که بار‌ها ذکر شده از مهمترین نیاز‌های حال حاضر شهرستان، احداث کمپ ماده ۱۶ جهت کنترل جرائم و آسیب‌های اجتماعی از جمله حلال منفور طلاق است.

رییس دادگستری زرند با انتقاد از عادی انگاری مصرف و عرضه قلیان در اماکن عمومی، کافه‌ها و برخی رستوران‌ها گفت: متاسفانه در این اماکن، استفاده از قلیان در کنار کشف حجاب مشاهده می‌شود و در این تا آنجا که برابر قانون در حیطه وظیفه دادگستری است در برخورد با ناهنجاری‌ها و کشف حجاب در هر لحظه از شبانه روز، نیاز باشد دستور قضایی برابر با مصالح، برای مقابله با هنجار شکنان صادر خواهد شد، اما در این خصوص نیز غفلت از اقدامات فرهنگی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 فرحبخش، نازایی و برخی بیماری‌های جسمی و جنسی را از دیگر دلایل وقوع طلاق عنوان کرد و گفت: با پیشرفت علم و درمان نابرواری می‌توان از بسیاری طلاق‌ها جلوگیری کرد، اما در این خصوص متاسفانه دیدگاه‌های منفی نسبت به نحوه درمان نابرواری از طریق کاشت جنین است که بایستی برای رفع شبهات و همراه و متقاعد سازی این اقشار نیز اقدام فرهنگی انجام شود.

رییس شعبه اول حقوقی دادگستری زرند بیان کرد: عدم تساهل و پرخاشگری نیز در افزایش طلاق‌ها موثر است که در این راستا تقویت باور‌های دینی، دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات مشاوره‌ای جهت افزایش صبر و بردباری در زوجین دارای اهمیت بوده که این موضوع نیز در دستگاه قضایی با تاسیس مراکز مهر و مشاوره مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رییس حوزه قضایی زرند به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: عدم حمایت مالی مردان از همسران خود، علی رغم تاکید دین اسلام بر رعایت حقوق زنان و تامین نفقه آن‌ها مطابق با عرف و وضعیت خانوادگی زنان از دیگر دلایل طلاق است و بنابراین توجه به اشتغال مردم، بهبود وضعیت اقتصادی و نیز افزایش مسئولیت پذیری در بین مردان می‌تواند به کنترل و کاهش طلاق در شهرستان کمک کند.

برچسب ها: خانوادگی ، قلیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
مواد مخدر توسط کشور افغانستان تولید ودربسیاری از کشورها بخصوص ایران توزیع می‌شود افغانها توانستن باورود مواد مخدر به کشور ما جوانهای مارا معتاد کننند وخودشون همه کارها رابه دست بگیرن الان هم به هدفشون رسیدن ولی مسئولین بی تدبیر ما نمیفهمند
آخرین اخبار