تشکیل کارگروه ایمن‌سازی شهرک­‌های صنعتی در گرمسار برنامه‌ریزی شد

سرپرست اداره صمت گرمسار با بیان اینکه پیشگیری از آتش‌سوزی در واحدهای تولیدی و کاهش خسارت ناشی از آن به عنوان یک ضرورت در سال جاری دنبال می­‌شود، گفت: تشکیل کارگروه ایمن‌سازی شهرک­های صنعتی به همین دلیل در شهرستان برنامه‌ریزی شد.

علیزاده ، مهمترین دلیل حوادث آتش‌سوزی و انفجار در واحدهای صنعتی گرمسار را فقدان استانداردهای ایمنی در واحدها عنوان کرد و گفت: برخی واحدها بدون مجوز قانونی اقدام به فعالیت می‌کنند که یک نقص فنی است و اتصال برق منجر به وقوع حریق گسترده در سوله تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهرکها باید برای بررسی و بازررسی از فعالیت واحدهای تولیدی با جدیت بیشتری ورود کنند، افزود: اعلام گزارش تخلف‌ها توسط بازرسان شرکت شهرک‌های صنعتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گامی مؤثر در شناسایی نقاط مستعد آتش‌سوزی و جلوگیری از وقوع خسارت به بدنه تولید است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گرمسار ابراز کرد: با توجه به آغاز فصل گرما احتمال اتش‌سوزی در تانکر سوخت‌های تقطیری واحدهای تولیدی مرتبط افزایش می‌یابد که این مهم نیازمند توجه ویژه و گشت بازرسی مشترک برای پیشگیری از حادثه است.

وی اضافه کرد: ۹۴۸ واحد صنعتی در گرمسار دارای پروانه بهره برداری و مجوز اشتغال ثبت شده در پروانه این واحدهای صنعتی ۲۲ هزار و ۶۴۹ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.