شناسایی یک مورد مبتلا به بیماری تب دنگی در لامرد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: یک مورد قطعی مبتلا به بیماری ویروسی تب دنگی در این شهرستان شناسایی شده است.

علی علی پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد با بیان اینکه یک مورد قطعی مبتلا به بیماری ویروسی تب دنگی در این شهرستان شناسایی شده است، اظهار کرد: علائم این بیماری مواردی از جمله تب طولانی، سردرد، درد پشت چشم، بدن درد، تهوع، ضایعات زیرپوستی خون ریزی دهنده، خون ریزی از لثه و بینی، التهاب پوستی و حتی خونریزی‌های گوارشی و افت فشار است.

او افزود: این بیماری ویروسی توسط پشه‌ای موسوم به آئدس که ناقل باشد به انسان منتقل می‌شود که استقرار این پشه در منطقه ما ثابت نشده است، اما علائم بیماری در مسافران برگشتی از کشور امارات مشاهده شده است.

علی پور تصریح کرد: مورد شناسایی شده مسافری از کشور‌های حاشیه خلیج فارس که پشه آئدس درآن‌ها مشاهده شده است و این مهم نشان دهنده انتقال ورود این بیماری در منطقه است.

او با تاکید بر اینکه که با بروز علائم اولیه بیماری، شخص باید سریعا به پزشک مراجعه کند، گفت: علائم معمولاً بین ۴ تا ۱۰ روز پس از گزش شروع می‌شود.

هفته پیش هم این بیماری در شهرستان لارستان دیگر شهرستان جنوبی استان فارس و همجوار با لامرد یک قربانی گرفته بود.

تب دِنگی (Dengue fever) یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ،  تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود.

این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

برچسب ها: تب دنگی ، پشه آئدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار