الکبسی در مصاحبه با پرس تی وی:

توانایی‌های یمن فراتر از پدافند هوایی اسرائیل است

نیرو‌های یمنی با هدف قرار دادن بندر ایلات اراضی اشغالی نشان دادند توانایی فراتر از آنچه صهیونیست‌ها فکر می‌کنند، دارند.

 نیرو‌های مسلح یمن با استفاده از یک موشک بالستیک جدید به نام «فلسطین»، عملیات موشکی را علیه شهر ام الرشاش در اراضی اشغالی انجام دادند. شبکه پرس تی وی در این خصوص با احمد الکبسی، تحلیلگر سیاسی یمن گفتگو کرد.

براساس گزارش پرس تی وی، در تحولی قابل توجه، نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی موفقیت آمیز به یک هدف نظامی در شهر ام الرشاش موسوم به ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. این حمله با استفاده از موشک بالستیک فلسطینی انجام شد. نیرو‌های مسلح یمن توانایی‌های نظامی خود را به ویژه در زمینه موشک‌های بالستیک توسعه داده اند. 

احمد الکبسی در این خصوص اعلام کرد: موشک جدید موسوم به فلسطین که برای هدف قرار دادن شهر ایلات مورد استفاده قرار گرفت، نشان می‌دهد که نیرو‌های مسلح یمن توانسته اند توانایی‌های خود را فراتر از پدافند هوایی اسرائیل توسعه دهند و شهر‌های اشغالی را با دقت مورد اصابت قرار دهند. 

در ادامه گزارش پرس تی وی آمده است: سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد این عملیات پاسخی به ظلم مستمر مردم فلسطین و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان آواره در شهر پرجمعیت رفح در جنوب غزه است.

رشاد الوتیری، کارشناس نظامی یمنی گفت: ما سلاح‌هایی بزرگتر از موشک فلسطین داریم که بسیار دقیق هستند و در حمله به اهداف نظامی و اقتصادی اسرائیل نقش دارند. موشک فلسطین با فناوری پیشرفته خود توانایی خود را در رسیدن دقیق به هدف خود ثابت کرده است و پدافند هوایی اسرائیل در شناسایی یا رهگیری آن ناکام است. این نشان دهنده مرحله جدیدی از توسعه نظامی یمن در مقابله با دشمن صهیونیستی برای توقف خونریزی در نوار غزه و رفح است.

پرس تی وی اضافه کرد: ارتش یمن از موشک بالستیک فلسطین رونمایی کرد و برای اولین بار از آن در این حمله استفاده کرد. موشک فلسطین یک موشک بالستیک دوربرد است که اخیرا توسط ارتش یمن برای تقویت زرادخانه یمن در بحبوحه رویارویی مداوم با آمریکا و متحدانش و در حمایت از فلسطینی‌ها ساخته شده است. 

 با وجود جنگ و محاصره طولانی مدت، ارتش یمن همچنان به رونمایی از تسلیحات و موشک‌های جدید ساخته شده در داخل کشور ادامه می‌دهد. علاوه بر این، مقامات نظامی تاکید می‌کنند که این سلاح‌ها با موفقیت برخی از مستحکم‌ترین کشتی‌های جنگی واشنگتن از جمله ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت آیزنهاور را هدف قرار داده اند.

خبرنگار: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
بنا بر اخبار منتشره در همین سایت 55 درصد ساختمان های غزه کاملا نابود و قریب به 40 هزار نفر مظلوم بی گناه به شهادت رسیده اند؛ در سایه سکوت سازمان های بین المللی و به پشتوانه مستکبرین جهان رژیم جعلی اسراییل داره به تمام اهدافش دست پیدا میکنه حالا ما دلخوش باشیم به 4 تا اعتراض در دانشگاه فلان و خسارت دیدن دو تا کشتی باری؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ماشاءالله برادران دلمان را شاد کردید و میکنید انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
یمن نگین مقاومت
آخرین اخبار