رکوردزنی مصرف برق در اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: ساکنان اردبیل در چند روز گذشته در میزان مصرف برق رکورد جدیدی را به جا گذاشتند.

حسین قدیمی گفت: با گرم شدن هوا مصرف برق در روز‌های اخیر به اوج خود رسیده و با توجه به پیش‌بینی گرم شدن هوا در تابستان پیش رو، انتظار می‌رود هموطنان در مصرف برق مدیریت درست را اعمال کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: برای عبور از موج گرما و پیک مصرف برق وزارت نیرو مشوق‌هایی را برای مدیریت مصرف در نظر گرفته که در قالب بسته‌های تشویقی برای مشترکان خانگی، کشاورزی و صنعتی اعمال می‌شود.
به گفته او، با توجه به اینکه ۹۰ درصد مصرف‌کنندگان برق خانگی و در قالب سیستم سرمایشی و فریزر و یخچال است، انتظار می‌رود خانواده‌ها در مدیریت بهینه مصرف دقت لازم را انجام دهند و در ساعات پیک مصرف از استفاده لوازم خانگی پرمصرف جلوگیری کنند.
قدیمی در ادامه تصریح کرد: ۳۶ درصد مشترکان برق در استان خانگی هستند که عمده مصرف برق را انجام می‌دهند که با رعایت الگوی درست مصرف هم از جوایز و مشوق‌های اعمال شده استفاده کرده و هم به بهبود فرآیند تولید و توزیع برق کمک خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: زمان اوج مصرف در روز ۱۳ تا ۱۸ و در شب ۲۰ تا ۲۳ تعیین شده که در این ساعت‌ها انتظار می‌رود خانواده‌ها از مصرف لوازم خانگی برقی خودداری کرده و اصل مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.
قدیمی بیان کرد: در استفاده از وسایل سرمایشی به ویژه کولر گازی نسبت به تنظیم دستگاه به دور کند و دمای متعادل اقدام کرده تا از مصرف بیهوده برق و انرژی جلوگیری شود.
به گفته او، طرح مدیریت مصرف برق ادارات نیز از ۱۵ خرداد آغاز می‌شود و تاکنون عمده ادارات در استان اردبیل به کنتور هوشمند مجهز شده تا شاهد مصرف درست و اصولی برق در ادارات و دستگاه‌های مختلف باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.