بازچرخانی سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب در شبکه آبیاری مغان

مدیر شبکه آب مغان از اجرای عملیات بازچرخانی آب در این شبکه خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب در اراضی منطقه استفاده می‌شود.

سیدعباس مینایی روز چهارشنبه در بازدید از عملیات بازچرخانی آب در منطقه قاراباغلو در حوزه آبیاری منطقه بیله‌سوار اظهار کرد:با اجرای عملیات بازچرخانی و استفاده مجدد از آب زهکش هاش شبکه مغان، ضمن جلوگیری از خروج آب از کشور، بحران خشکسالی هم در منطقه تعدیل و از آثار مخرب آن کاسته می‌شود.

 مدیر شبکه آب مغان با بیان اینکه به طور متوسط ۶ هزار هکتار مزرعه از طریق بازچرخانی در منطقه آبیاری می‌شود، افزود: عملیات بازچرخانی در چندین نقطه از شبکه آبیاری مغان از جمله زهکش‌های محدوده کانال A برگشتی، باکس یک و سه و دیگر نقاطی که کانال‌های زهکشی در آن واقع است، اجرا می‌شود.

 این کارشناس مسائل آب ادامه داد: با توجه به اهمیت و ارزش آب، این اقدام می‌تواند سهم به سزایی در جلوگیری از هدررفت آب و جلوگیری از حیف و میل بیت المال داشته باشد.

 او میزان آب برگشتی از عملیات بازچرخانی را ۶۰ میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: تاکنون در ۹ نقطه از شبکه، تأسیسات بازچرخانی آب زهکش‌ها و استفاده مجدد از آن با اختلاط آب کانال ایجاد شده است.

 مینایی آبیاری شبانه، کاهش ساعات آبیاری و نوبت‌بندی کانال‌های آبیاری را از جمله راهکار‌های مدیریت آب در منطقه مغان در شرایط کم آبی امسال ذکر کرد و به کشاورزان توصیه کرد به جای آبیاری غرقابی، از آبیاری مدرن و قطره‌ای استفاده کنند.

برچسب ها: آبیاری ، شبکه آب ، اردبیل ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.