حذف قرارداد‌های کاغذی اجاره‌خانه از امسال

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: برای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت و دریافت کد رهگیری برای همه معامله‌های املاک و مستغلات (خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن) الزامی است.

علیرضا صارمی گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن برای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت و دریافت کد رهگیری برای همه معامله‌های املاک و مستغلات (خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن) الزامی است. 

او گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ باید تمامی قرارداد‌های اجاره، برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به نشانی درگاه اینترنتی khodnevis.mrud.ir ثبت شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: این ضابطه قانونی از امسال، اجرا خواهد شد بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن کشور به همه مشاوران املاک در استان همدان ممنوعیت تنظیم و استفاده از قرارداد‌های کاغذی اجاره‌خانه اعلام و ابلاغ شده است.

صارمی گفت: هر مشاور املاکی که قانون ثبت اجاره‌نامه در سامانه و حذف قرارد‌اد‌های کاغذی اجرا نکند بر اساس این قانون باید منتظر دریافت مجازات قانونی (جریمه و پلمب) باشد.

او گفت: از سال گذشته تا‌کنون چهار هزار و ۸۶۴ بازرسی توسط کارگروه مشترک تنظیم و نظارت بر بازار مسکن و سرمایه در استان انجام شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: مشاوران املاک قانونی و فعال استان باید برای تحقق این هدف از فردی به عنوان کمک استفاده کنند که معتمد آنها باشد و با معرفی مستشار به اتحادیه املاک امسال و تاکنون ۳۲ بازرسی انجام شده است که در پی آن ۱۵ تخلف مشاوران املاک استان همدان شناسایی و متخلفان بر اساس حکم دستگاه قضایی به پلمب واحد مشاور املاک محکوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار