پنج حلقه چاه غیرمجاز در ابهر مسدود شد

مدیر امور منابع آب ابهر گفت: پنج حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود و از خروج سالانه ۳۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شد.

سیدحسن ابراهیمی با بیان اینکه پنج حلقه چاه غیرمجاز در ابهر مسدود شد گفت:این اقدام در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و صیانت از منابع آب های زیرزمینی و مدیریت توامان آب و برق با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی و همچنین تلاش گروه گشت و بازرسی و پیگیری واحد حقوقی امور منابع آب استان در روستای آقجه کند و نورین انجام شد.

ابراهیمی به افت شدید سطح آب سفره‌های زیرزمینی در دشت ابهر اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از ایجاد وضعیت بحرانی با متخلفان در این حوزه اعم از حفر کنندگان چاه غیر مجاز و برداشت مازاد بر پروانه بهره‌برداری برخورد می‌شود.

وی با اشاره به توقیف اداوات حفاری غیرمجاز در روستای نورین ابهر یادآور شد: این امر در جهت مدیریت هرچه بهتر منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب و برق صورت می گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه با توجه به وضعیت بارش ها صیانت از منابع آب های زیرزمینی دشت ابهر در اولویت‌ است، افزود: کاهش بارندگی و برداشت از آب‌های زیرزمینی موجب شده میانگین افت آب در دشت‌های استان زنجان افزایش یابد.

وی میزان افت آب در دشت ابهر را ۱.۶۴ سانتی متر عنوان کرد و گفت: سطح برداشت آب در شرق زنجان به عمق ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر رسیده است و با این وضعیت در سال‌های آینده تأمین آب به سختی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.