معاون وزیر بهداشت:

بیش از ۱۷ هزار تخت در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۷ هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

 سیدحمید جمال‌الدینی روز چهارشنبه در بازدید از بیمارستان امام خمینی خلخال اظهار کرد: با توجه به هزینه‌کرد ۳۵ تا ۵۰ میلیارد ریالی برای راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی ، اعتبارات کلانی برای تحقق این امر در ۲ سال گذشته صرف شده است.

معاون حقوقی و مجلس وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور اضافه کرد: در راستای تحقق شعار ارتقای سلامت جامعه در آینده نزدیک هم ۷۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستان‌های کشور اضافه خواهد شد.

جمال‌الدینی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی در مناطق مختلف کشور اجرا و به مجموع طرح‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت کشور اضافه شده است.

به گفته این مقام مسئول ، در ۲ سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ پروژه خانه بهداشت در مناطق مختلف روستایی کشور احداث و ۲۵ هزار نیروی جدید در سیستم بهداشت و درمان کشور جذب شده است.

وی در ادامه افزایش ۲۵ درصدی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، درمان کاملاً رایگان بیماری‌های کودکان زیر هفت سال و همچنین کاشت حلزون شنوایی در راستای پیشگیری از ناشنوایی و معلولیت‌های شنوایی در کودکان را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان برشمرد.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با اعلام همکاری برای راه‌اندازی رشته‌های جدید تحصیلی در دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: یکی از اهداف استقلال دانشکده‌های پزشکی در شهرستان‌ها از مراکز استان‌ها ، ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به مردم در شهرستان‌های کوچک کشور است.

جمال‌الدینی با تشریح اقدامات انجام شده برای خرید و راه‌اندازی تجهیزات ام. آر. آی در بیمارستان خلخال گفت: در مرحله اول خرید این تجهیزات، ۴۲ میلیارد ریال از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال به صورت پیش پرداخت واریز شده و به زودی با خرید این دستگاه و نصب آن در بیمارستان خلخال مردم این شهرستان از مزایای این تجهیزات نوین پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: با وجود اینکه جمعیت شهرستان خلخال از حد نصاب دریافت تجهیزات ام‌ آرای پایین است، ولی با توجه به طولانی بودن فصول سرد سال در این منطقه و نیاز ضروری مردم به این تجهیزات، کار خرید و واگذاری تجهیزات ام آر آی به بیمارستان خلخال در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

دکتر عمران خسروی ، رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال از اجرای پروژه ساختمان اورژانس بیمارستان خلخال خبر داد و گفت: با اجرای فاز دوم این پروژه و تکمیل آن ۷۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های این بیمارستان اضافه خواهد شد.

وحید کنعانی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تسریع در راه‌اندازی تجهیزات ام‌ ارآی بیمارستان خلخال و رفع مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان شهرستان کوثر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.