فرماندار آبدانان:

حدود ۵۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های «آب انار» گرفتار شعله‌های آتش است

فرماندار شهرستان آبدانان با بیان اینکه هنوز آتش سوزی در جنگل‌های منطقه «آب انار» خاموش نشده است، از گروه‌های مردمی و تخصصی برای خاموش کردن آتش سوزی منطقه معروف به هونگه در روستای آب انار این شهرستان درخواست کمک کرد.

 محمد رحمانی با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع کبیرکوه محدوده منطقه معروف به هونگه واقع در روستای آب انار شهرستان آبدانان همچنان در آتش می‌سوزد، اظهار کرد: از نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های همجوار با همراه داشتن امکانات لازم اطفای حریق درخواست کمک می شود.

وی تصریح کرد: جنگل‌ها و مراتع منطقه کبیرکوه در این محدوده از دیروز غروب طعمه حریق شده و بعد از ۱۸ ساعت همچنان در آتش می‌سوزد، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار از اراضی و مراتع کبیرکوه محدوده منطقه معروف به " هونگه" واقع در روستای آب انار شهرستان آبدانان در آتش سوخته است.

فرماندار آبدانان یادآور شد: در حال حاضر گروه‌های مردمی و نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و همچنین نیروهای اطفاء حریق سایر دستگاه‌های اجرایی در منطقه برای خاموش کردن آتش سوز حضور دارند اما با توجه به وسعت منطقه آتش سوزی، مهار آتش زمان بر است.

رحمانی به کوهستانی بودن و صعب العبور بودن منطقه برای انتقال امکانات و تجهیزات و حضور نیروهای اطفای حریق اشاره کرد و گفت: تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی از شب گذشته برای خاموش کردن آتش سوزی در این منطقه قابل قدردانی است.

وی عمدی بود این آتش سوزی را محتمل دانست و خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام برای گسیل نیرو و امکانات لازم برای اطفای حریق در این منطقه انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.