تکذیب خبر حفاری شهرداری میبد در محوطه باستانی بیده

شهردار میبد گفت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به حفاری در محدوده باستانی بیده، با ماشین خدمات‌رسان شهرداری میبد به هیچ عنوان صحت ندارد.

بهارستانی شهردار میبد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به استحضار شهروندان و دوستداران میراث گرانبهای فرهنگی و تاریخی شهرستان میبد می‌رساند تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به حفاری در محدوده باستانی بیده، خارج از محدوده شهر میبد بوده و هیچ ماشین‌آلاتی از ادوات خدمات‌رسان شهرداری میبد و یا با اخذ مجوز از شهرداری در این امر نقشی نداشته‌اند و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی افزود: رویکرد شهرداری میبد همواره در راستای حفظ و مرمت بنا‌ها و فضا‌های تاریخی بوده و فقط طی دوره ششم شورای اسلامی شهر میبد در حوزه بازآفرینی بافت‌های با ارزش و تاریخی در هشت محله باستانی شهر میبد پروژه‌هایی با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا نموده که از جمله‌ی آن احیای راسته بازار، گذر تاریخی شهید زارعشاهی شاه‌جهان‌آباد و ساماندهی معابر و مرمت و نورپردازی تک بنا‌های شاخص شهر بوده است.

بهارستانی در پایان گفت: شهروندان  پیش از انتشار هر خبر و یا گزارشی و انتساب آن به ارگان شهرداری، از صحت و سقم آن اطلاع دقیق حاصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.