شکارچیان اشکنان فارس اسلحه بر زمین گذاشتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد از پیوستن شکارچیان شهر اشکنان به جمع حامیان حیات وحش خبر داد و اقدامات انجام شده را در جهت تحکیم ارزش‌های محیط زیست دانست.

 روز‌ها از پی هم می‌گذرند و خاطره بعضی آدم‌ها که جانشان را برای حفظ طبیعت ایران زمین و سرزمین فارس از دست داده اند همچنان در یاد‌ها مانده است، در جنوب ایران و در کوه‌های زاگرس شکارچیان برای زنده نگهداشتن یاد دوستداران محیط زیست دست از ماشه می‌کشند و تفنگشان را بالای تاقچه اتاق برای همیشه آویزان می‌کنند.

 آن‌ها از این کوه به آن کوه و از این دره به آن دره به صورت غیرمجاز، در تاریکی شب، روز‌های بارانی و در گرما برای شکار حیوانات وحشی خطرات را به جان خریدند و کارشان تا آنجا پیش رفت که هم به خود و هم به حیات وحش آسیب زدند، اما اکنون دریافته اند که باید به جمع دوستداران طبیعت و حیات وحش بپیوندند.

 شکارچیانی که جسورانه چشم در چشم آهوان زیبا در کسری از ثانیه دست بر ماشه می‌بردند و جانشان را می‌گرفتند تا گوشت تازه به خانه ببرند و پوست حیوان وحشی را بفروشند. اما این روز‌ها این شکارچیان، متحول شده اند. دستشان هیچ تفنگی را لمس نمی‌کند.

 آن‌ها این روز‌ها با شکارچیان روز‌های قبل فرق کرده اند.

 حمزه برومند فر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با تجلیل از شکارچیان اشکنانی که به جمع حامیان حیات وحش پیوستند، اقدامات انجام شده را در جهت تثبیت و تحکیم ارزش‌های محیط زیست در این شهرستان دانست.

محمد پور رستمی عضو شورای اسلامی شهر اشکنان و فعال محیط زیستی نیز درباره پیوستن شکارچیان به دامان طبیعت، گفت: در جلسه هم اندیشی، دوستداران محیط زیست و حیات وحش فعالیت خود را شروع کردند که امیدواریم با همکاری دیگر سازمان‌های مردم نهاد شاهد محیطی امن برای حیات وحش باشیم.

او گفت: تصمیم بر این شد که با همه شکارچیان غیرمجاز برای همکاری و پایش محیط زیست صحبت شود و برای این امر مهم از همکاری آن‌ها استفاده کنیم.

برچسب ها: حیات وحش ، شکارچیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار