کودکان کار در زنجان توانمند می‌شوند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از توانمند سازی ۱۷ کودک کار در سال گذشته خبر داد.

کرمی گفت: همه تلاش بهزیستی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی کودک کار به ویژه کودکان سرپرست خانواده و کاهش آثار و عوارض فقر در خانواده و ممانعت از ترک تحصیل این کودکان به دلیل نیاز مالی و فقر است.

وی با بیان اینکه خدمات بهزیستی در ۲ قالب پیشگیرانه و مداخله ای انجام می شود، اظهار داشت: کودکانی که محصول فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های خود هستند، از همان سنین کودکی با بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و اگر در مسیر درست قرار نگیرند، دچار آسیب های اجتماعی خواهند شد.

این مسوول ادامه داد: در این راستا علاوه بر مجموعه بهزیستی ۱۵ ارگان و نهاد یاریگر ارائه خدمات لازم به کودکان کار و خیابانی هستند.

وی تصریح کرد: کودکان کار شناسایی شده از سوی بهزیستی دارای خانواده هستند که تلاش می شود با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیرین هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد.

کرمی خاطرنشان کرد: در مرکز کودکان کار و خیابان تحت نظارت بهزیستی، کلاس های تقویتی، آموزش مهارت های زندگی و غیره برای کودکان و برای مادران آموزش مهارت های زندگی، سبک های فرزند پروری و مسائل دیگر به طور مستمر تشکیل می شود و ارایه کمک هزینه اشتغال به والدین کودکان و معرفی پدران کودکان کار به مراکز آموزش فنی و حرفه ای از دیگر خدمات توانمندسازی این افراد است.

برچسب ها: کودکان کار ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.