رایزنی تلفنی السودانی و بشار اسد با محوریت روابط دوجانبه و جنگ غزه

منابع رسانه‌ای امروز از رایزنی تلفنی نخست‌وزیر عراق با رئیس جمهوری سوریه درباره روابط دوجانبه و جنگ غزه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی عراق در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه مشترک را بررسی کردند.

در این گفت‌وگو، به موضوعات مشترکی از جمله تقویت امنیت مرزها و تلاش‌های انجام شده برای تثبیت آن و همچنین همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم پرداخته شد.

طرفین همچنین راه‌های تقویت همکاری میان دو کشور در همه زمینه‌ها، به ویژه زمینه اقتصادی را بررسی کردند.

در این گفت‌وگو تلفنی همچنین به موضوع تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به فلسطین و ضرورت اتحاد برای متوقف کردن جنایات این رژیم پرداخته شد.

السودانی در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که بهبود اوضاع در غزه مستلزم موضع واحد عربی، اسلامی و بین‌المللی است.

با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: عراق ، سوریه ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار