هشدار هواشناسی درخصوص بارش‌های رگباری در فارس

مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح زرد، از بارش‌های رگباری در استان خبر داد.

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح زرد، اظهار کرد: بارش رگباری باران، رعد و برق، وزش باد با احتمال تگرگ از فردا پنج شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ استان را فرا می‌گیرد و تا اواخر وقت روز جمعه ۱۸ خردادماه در استان پابرجاست.

او ادامه داد: این سامانه بارشی فردا پنج شنبه ۱۷ خردادماه مناطق شمالی و شمال شرق استان به ویژه شهرستان‌های آباده، اقلید، خرم بید (صفاشهر)، بوانات و سرچهان را فرا می‌گیرد.

حقیقت اضافه کرد: همچنین این سامانه پس فردا جمعه ۱۸ خردادماه نیمه شمالی و مناطق شرقی استان به ویژه آباده، اقلید، خرم بید (صفاشهر)، بوانات، پاسارگاد، ارسنجان، سرچهان، بختگان، نی ریز و استهبان را دربر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: احتمال جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده ها، صاعقه، احتمال سقوط اجسام بدون مهار از ارتفاع به دلیل وزش باد شدید لحظه‌ای اثر مخاطره این سامانه بارشی است.

او توصیه کرد: با توجه به اثر مخاطره این سامانه، در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد صورت نگیرد و در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نشود.

هشدار زرد 

هنگامی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد می‌دهد، منظور این است که پدیده‌ای جوی اتفاق خواهد افتاد که ممکن است در سفر‌ها و کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم برای روبرویی با پدیده‌های جوی است که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور توجه و اندیشیدن در مورد تمهیدات لازم صادر می‌شود.

هشدار نارنجی

هشدار نارنجی شدت بیشتری نسبت به هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. این نوع هشدار، برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.

هشدار قرمز

هشدار قرمز، بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می‌شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و تمهیداتی برای کاهش خسارات اندیشیده و اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرازیو
۱۱:۳۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
حاجی مثل اینکه خوابنما شدی!نه؟؟؟؟!
آخرین اخبار