تعدادی قلیان جمع آوری و واحد‌های صنفی متخلف در نقاط مختلف استان فارس تعطیل شدند.

در بازدید کارشناسان در نقاط مختلف استان فارس تعدادی قلیان جمع آوری و واحد‌های صنفی متخلف پلمب و مواد غذایی فاسد معدوم شدند.

جمع آوری ۵۴ قلیان از واحد‌های صنفی غیرمجاز در کوار

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوار، از جمع آوری ۵۴ قلیان از واحد‌های صنفی غیرمجاز ارائه کننده مواد دخانی در این شهرستان، خبر داد.

حسین فرخ رئیس شبکه بهداشت و درمان کوار با تاکید بر عمل به مسئولیت‌های مدنی در راستای تربیت نسل بدون دخانیات، اظهار کرد: گشت تیم‌های مشترک بازرسی برای تشدید بازرسی و نظارت بر اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات با تاکید بر ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و همچنین انجام تبلیغات محیطی از طریق نصب بنر و رسانه‌های آموزشی در مکان‌های پر تردد شهر انجام می‌شود.

او گفت: ۵۴ قلیان و سایر مواد دخانی از کافه‌ها و رستوران های شهرستان جمع آوری شده است.

فرخ با تاکید بر غیر مجاز بودن فروش محصولات دخانی و قلیان به نوجوانان در کشور، بیان کرد: هرگونه فروش این محصولات به این گروه سنی تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند، در صورت مشاهده این موارد با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را اطلاع رسانی کنند.

او افزود: علاوه بر قلیان، استند‌های تبلیغاتی دخانیات در فروشگاه‌های مواد غذایی نیز جمع آوری و پوستر «استعمال دخانیات ممنوع» نیز در مراکز خدمات جامع سلامت و فروشگاه‌های مواد غذایی نصب شده است. 

جمع آوری قلیان

تعطیلی مرکز ارائه دهنده خدمات زیبایی در مرودشت

کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مرودشت با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان، یک مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات زیبایی را تعطیل کردند. 

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: پیرو شکایت‌های مردمی مختلف، با حضور کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و با دستور دادستان عمومی و انقلاب و مشارکت اداره نظارت بر اماکن عمومی، یک مرکز غیرمجاز پوست و زیبایی به علت استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز و تزریق ژل و بوتاکس از سوی افراد بدون صلاحیت، تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع شدند.

او اضافه کرد: افراد غیرمتخصص به صورت تجربی و غیرعلمی در زمینه تزریق ژل، بوتاکس و لیزر اقدام می‌کنند که این اقدامات در بیشتر موارد، عوارض جبران ناپذیر و غیرقابل بازگشت و فلج اعصاب صورت را در پی دارد.

کریمی افزود: افراد بدون صلاحیت، پزشک نیستند و نسبت به آناتومی و اعصاب صورت آگاهی ندارند و با یک اقدام درمانی غیراصولی، سبب بروز آسیب جدی به مراجعان می‌شوند.

او گفت: بر اساس قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، هرگونه فعالیت درمانی و پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، منجر به تعطیلی مرکز متخلف و جریمه نقدی متصدیان خواهد شد.

تعطیلی یک آرایشگاه زنانه در کازرون

یک آرایشگاه زنانه به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی در کازرون تعطیل شد.

اکرم عفیفیان کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون اظهار کرد: یک آرایشگاه زنانه به علت بی توجهی به هشدار‌های مکرر بازرسان سلامت محیط و تکرار تخلفات بهداشتی، تعطیل شده است.

او با تاکید بر این موضوع که آرایشگران موظف به فعالیت در حیطه شغلی خود هستند، افزود: با توجه به اینکه انجام فعالیت‌هایی مانند اپیلاسیون و کاشت ناخن نیاز به ایجاد شرایط بهداشتی مناسب دارد، به آرایشگران توصیه می‌شود ضوابط و مقررات بهداشتی را رعایت کنند.

عفیفیان، از مردم خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، موارد را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

کشف و معدوم کردن بیش از ۳ و نیم تن مواد غذایی فاسد در داراب

رئیس مرکز بهداشت شهرستان داراب، از کشف و معدوم کردن بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در این شهرستان خبر داد.

حمید رشید رئیس مرکز بهداشت شهرستان داراب با بیان اینکه سلامت و امنیت غذایی مردم در اولویت مرکز بهداشت شهرستان است، اظهار کرد: در جهت اجرای آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی، بازرسان بهداشت محیط این مرکز در بازرسی‌های مستمر از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف را از سطح عرصه جمع آوری کردند.

او، مصرف مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد را یکی از علت‌های بروز سرطان در افراد دانست و اضافه کرد: با هماهنگی دادگستری شهرستان و دریافت دستور از مقام قضایی، مواد غذایی کشف شده در سایت دفن زباله شهرداری معدوم شد.

رشید از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته با سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

جمع آوری ۳۴ قلیان از واحد‌های صنفی غیرمجاز در مهر

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مهر از جمع آوری ۳۴ قلیان از واحد‌های صنفی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

عبدالوهاب موسوی کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مهر اظهار کرد: ۳۴ قلیان و سایر مواد دخانی از کافه‌ها و رستوران های این شهرستان جمع آوری شد.

او با تاکید بر غیرمجاز بودن فروش محصولات دخانی و قلیان به نوجوانان در کشور، افزود: هر گونه فروش این محصولات به این گروه سنی تخلف بوده که شهروندان می‌توانند، در صورت مشاهده این موارد با تماس با شماره ۱۹۰ نسبت به گزارش نقض قوانین اقدام کنند.

تعطیلی یک سردخانه غیرمجاز پخش مواد غذایی در فراشبند

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت فراشبند، از پلمب یک سردخانه غیرمجاز نگهداری و توزیع بستنی در این شهرستان، خبر داد.

رحمان عوضی پور کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند اظهار کرد: پیرو شکایت مردمی در سامانه ۱۹۰ و پیگیری کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان در خصوص توزیع بستنی تاریخ گذشته، یک سردخانه غیرمجاز نگهداری مواد غذایی و توزیع بستنی در سطح شهر فراشبند شناسایی شد.

او افزود: همه واحد‌های فعال در تولید، بسته بندی، نگهداری و توزیع مواد غذایی باید ضمن دریافت پروانه‌های بهداشتی از شبکه بهداشت و درمان، همه مقررات و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عوضی پور بیان کرد: متصدی این سردخانه غیرمجاز بدون گرفتن مجوز‌های لازم بهداشتی، بستنی‌های تاریخ گذشته را عرضه و توزیع می‌کرد که با هماهنگی مقام قضایی، دستور تعطیلی این سردخانه برای بررسی و تصمیم نهایی صادر کرد و با حضور کارشناس بهداشت محیط و کارشناس امور حقوقی شبکه بهداشت و مامور نیروی انتظامی، تعطیل شد.

این کارشناس بهداشت محیط از شهروندان خواست با توجه به ضرورت توجه ویژه به مسائل بهداشتی، مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و زیر نظارت شبکه بهداشت و درمان تهیه و از خرید مواد غذایی بدون هویت و شناسنامه بهداشتی (تاریخ تولید و انقضا و کد ردیابی) خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه عرضه و توزیع مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته، با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

تعطیل شد

توقیف یک دستگاه سوپر فیشیال از آرایشگاه‌های زنانه در مرودشت

در گشت ویژه کارشناسان بهداشت محیط مرودشت، از یک آرایشگاه زنانه در این شهرستان یک دستگاه سوپر فیشیال، کشف و توقیف شده است.

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت اظهار کرد: در گشت ویژه کارشناسان بهداشت محیط از آرایشگاه‌های زنانه در شهرستان مرودشت، یک دستگاه سوپر فیشیال کشف و توقیف و آرایشگاه متخلف نیز تعطیل شد.

او افزود: قوانین مشخصی برای فعالیت و نوع خدمات در این صنف تدوین شده که رعایت نکردن آنها تخلف محسوب می‌شود و در صورت مواجهه با این موارد، ضمن توقیف و ضبط دستگاه‌های مورد استفاده و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی، از فعالیت این مراکز و افراد جلوگیری و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.
کریمی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را در تماس با شماره ۱۹۰ سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

جمع آوری قلیان از بوم گردی‌ها و رستوران‌های سنتی اقلید

در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت اقلید، بیش از ۱۰ قلیان از مراکز بوم گردی و رستوران‌های سنتی شهر اقلید، جمع آوری شد.

اکبر نوربخش رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان اقلید با اشاره به هفته ملی بدون دخانیات اظهار کرد: در جهت اجرای برنامه جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و آئین نامه اجرایی مربوطه مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در مراکز عمومی، از مراکز و اماکنی که به صورت غیرمجاز در سطح شهر اقدام به عرضه قلیان داشتند بازدید و بیش از ۱۰ قلیان از این مراکز جمع آوری شده است.

او افزود: دیابت، فشار خون و چربی بالا، کم تحرکی و استعمال گسترده دخانیات از جمله قلیان، سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند که با آموزش‌های همگانی امکان کنترل بیماری‌هایی که با این شاخص‌ها ایجاد می‌شود، دور از انتظار نیست.

نوربخش اضافه کرد: در کنار آموزش‌های همگانی، افزایش زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی برای پر کردن اوقات مردم، می‌تواند زمینه کاهش مصرف دخانیات را فراهم کند.

تعطیلی یک کافی شاپ در فراشبند 

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، از تعطیلی یک کافی شاپ متخلف بهداشتی در این شهر خبر داد.

زهرا کریم پور مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند اظهار کرد: در بازدید‌های بهداشتی که از سوی بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند انجام شد، بی توجهی متصدی به اخطار‌های بازرسان بهداشت محیط منجر به تعطیلی یک واحد کافی شاپ شد.

او رعایت استاندارد‌های بهداشتی و بهینه سازی فضا را نه تنها برای حفظ سلامت عمومی، بلکه برای دوام و موفقیت طولانی مدت کسب و کار ضروری دانست و افزود: در همین رابطه نظارت و کنترل اماکن عمومی از نظر بهداشتی و توجه به استاندارد‌های بهداشتی و بهداشت فردی و ساختمان و سلامت مواد غذایی، به منظور تامین سلامت جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند با تاکید بر اینکه بهداشت محیط و مواد غذایی از مهم‌ترین عواملی است که باید در این مکان‌ها رعایت شود، افزود: اگر این اصول نادیده گرفته شوند، امکان شیوع بیماری‌های ناشی از غذا، مسمومیت‌های غذایی و انتقال آلودگی‌ها افزایش می‌یابد.

کریم پور با بیان اینکه با هرگونه تخلف بهداشتی در این مراکز به شدت برخورد می‌شود، ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار