پوتین: دستاورد‌های رئیسی در مناسبات دوجانبه را حفظ می‌کنیم

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه رئیس‌جمهور رئیسی شریکی قابل اتکا و سیاستمداری بسیار جدی بود، گفت: ایشان نقش مهمی در گسترش روابط تهران-مسکو داشت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در جریان گفت و شنود با مدیران برخی رسانه‌های جهان در سن پترزبورگ گفت: شهید رئیسی نقش مهمی در گسترش روابط تهران-مسکو داشت و دستاورد‌هایی که در زمان ریاست‌جمهوری وی به دست آمده است، همچنان حفظ و دنبال خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، این سخنان را بنا به سنت سالانه در نشستی با رؤسای خبرگزاری‌های داخلی و خارجی در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ بیان کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: ما به دنبال روابط اقتصادی و تجاری با ایران هستیم و همچنان به طور خاص در فناوری‌های های‌تک به دنبال گسترش همکاری‌ها هستیم.

پوتین گفت: ما با رئیس‌جمهور رئیسی روابط بسیار خوبی داشتیم. ایشان شریکی قابل اتکا و سیاستمداری بسیار جدی و در عین حال فردی با شوخ‌طبعی خاص خود بود.

وی اظهار داشت: همچنان در تلاش برای گسترش توافقاتی هستیم که در زمان آقای رئیسی به دست آمد و ما در مسیر درست و در پیشرفت روابط قرار داریم. آقای رئیسی در این خصوص نقش بسیار برجسته‌ای داشتند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: ایران از وضعیت خوب و با ثباتی برخوردار است و قوه مجریه در ایران کاملا سازمان‌یافته و با ثبات است.

اتهام به ترامپ درباره جاسوسی برای روسیه، بی اساس است

پوتین در بخش دیگری از این نشست گفت: اتهام به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مبنی بر جاسوسی برای روسیه کاملا مزخرف و بی‌اساس است.

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست اظهار داشت: اتهامات وارد شده به ترامپ، بخشی از مبارزات سیاسی داخلی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در ایالات متحده آمریکا است.

این خبر در حال تکمیل است...

مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه در حالی آغاز به کار کرد که این اجلاس، برنامه‌هایی در سایر بخش‌ها همچون جامعه، فرهنگ و رسانه را نیز در خود جای داده و از آن جمله بنا به سنت سالانه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با مدیران رسانه‌های بین‌المللی دعوت شده به این اجلاس دیدار داشت.

پیش از این، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: در نشست امروز -چهارشنبه- پوتین و رؤسای خبرگزاری‌های جهان، نمایندگانی از کشور‌های دوست و غیردوست روسیه حضور خواهند داشت.

دیمیتری پسکوف در ادامه با اشاره به ابعاد رویداد‌های مجمع بین‌المللی سن‌پترزبورگ، همکاری مبتنی بر قانون و منافع متقابل در شرایط تغییریافته جهان را ایده محوری این رویداد عنوان کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
حالا چی به روسیه داده این گرگ پیر روس تعریف وتمجید می‌کند و
آخرین اخبار