داداش زاده: رفتار درویش و سمیعی در شأن مدیرعاملان سرخابی نبود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: رفتار درویش و سمیعی در شأن و شخصیت مدیران عامل ۲ باشگاه بزرگ نبود.

بهزاد داداش زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره مشاجره لفظی رضا درویش و فرشید سمیعی اظهار کرد: انتخاب سرمربی، مدیرعامل و هیئت مدیره برچه اساسی است؟ باید اشخاصی به هیئت مدیره راه بدهند که رزومه و شخصیت  فوتبالی داشته باشند و هر اتفاقی بیفتد ترکش به کادر فنی تیم برخورد می‌کند. البته مدیرعامل استقلال را نمی‌دانم اصلیتش برای  کجا هست؟ از کجا او آمده که در ابتدا عضو هیئت مدیره استقلال شده و بعد از آن مدیرعامل پرطرفدارترین تیم شده است؟   این موضوع نشان می‌دهد که آدم ارتباط داری است و همه را کنار گذاشته و خودش با کمترین رزومه به استقلال آمده است.

او افزود: سمیعی با آن الفاظ و  رفتار زننده که اصلا در شأن فوتبال و  جامعه مدیرعاملی نبوده صحبت کرده است. در آن طرف، درویش را سالیان سال می‌شناسم و زمانی که من به پرسپولیس آمدم با علی پروین به تمرینات می‌آمد و با ما عکس می‌انداخت تا یادگاری داشته باشد و نمی‌دانم شاید برای چنین روز‌هایی برنامه ریزی کرده بود. اینها به چه کسی وصل هستند که سکانداری تیم‌های بزرگ را برعهده می‌گیرند. تا چه وقت قرار است رابطه جای ضابطه را در هیئت مدیره باشگاه‌ها را بگیرد؟ درویش به لهجه سمیعی گیر داده است. البته عذرخواهی کرده است و گفته که من به گیلانی‌ها توهین نکردم و خودم شمالی هستم. اول اینکه سمیعی لهجه آنچنانی نداشت و درویش خودش به حالت لمپنی و لاتی صحبت می‌کرد و در شأن یک مدیرعامل نیست. ما مدیرعاملان بزرگی در تاریخ پرسپولیس و استقلال داشتیم و مدیرعاملان شایسته‌ای داریم که به آنها اجازه نمی‌دهند تا فعالیت کنند.

داداش زاده گفت: با پرداختن به مسئله مشاجره درویش و سمیعی می‌خواهند در فضای مجازی قهرمانی پرسپولیس را  کمرنگ کنند. اینکه پرسپولیس قهرمان شد شایستگی اش را داشت و وارد حاشیه نشد و دور از حواشی بود و توانست مسائل حاشیه‌ای را وارد مستطیل سبز و کادر فنی نکند و موفق شد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه لیگ بیست و سوم را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: لیگ امسال فراز و نشیب زیادی داشت و متاسفانه با انتخاب گزینه‌های نادرست  به عنوان مسئول فدراسیون فوتبال همه چیز را بهم ریختند. بزرگترین اشتباه انتخاب  رئیس کمیته داوران بود که آدم بیسوادی بود که فقط می‌خواست در فوتبال باشد و متاسفانه دستش با گرفتن رشوه نمایان شده است. حالا درست یا نادرست، این اتفاق افتاده است. ما این همه داوران باکلاس و تحصیلکرده داریم و آنها را کنار می‌گذاریم، چون آنها بلد نیستند تا بله چشم قربان بگویند. همچنین نبود VAR به همه تیم‌ها آسیب وارد کرد و فقط پرسپولیس و استقلال لطمه ندیدند و همه تیم‌ها ضربه خوردند و متزلزل شدند. تا این سیستم کمک داور ویدیویی نیاید مشکلات فوتبال ما حل نمی‌شود.

او ادامه داد: تیم پرسپولیس شروع بدی داشت، اما پایان خوبی داشت. تیم استقلال هم شروع بدی داشت و شاید اگر سپاهان با آن مشکلات حاشیه‌ای مواجه نمی‌شد، استقلال نمی‌توانست نایب قهرمان شود. سپاهان تیم خوب و پرهزینه و بازیکنان خوبی دارد و دیدید با آن مشکلات به وجود آمده ترمزش کشیده شد. تفاوت بین قهرمانی و نایب قهرمانی این بود که هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، مدیرعامل را فدای سرمربی نکرد، اما هیئت مدیره استقلال، مدیرعامل را فدای سرمربی کرد. سرمربی استقلال ماند و مدیرعامل عوض شد، اما در پرسپولیس، گل محمدی سرمربی این تیم رفت و مدیرعامل حفظ شد.

داداش زاده بیان کرد: البته درویش گزینه خوبی برای جایگزینی گل محمدی انتخاب کرد علی رغم اینکه من از اوسمار انتقاد می‌کردم، اما اکنون از او تشکر می‌کنم که با کمترین هزینه تیم را قهرمان کند. او با بازیکنان آشنایی داشت و بازیکنانی که تیم نیاز داشت در خط دفاع، هافبک و فوروارد گرفت و ۳ بازیکن تاثیرگذار به پرسپولیس آمدند. تعویض‌های اوسمار طلایی و رو به جلو بود و هر تعویضی که در نیمه دوم می‌کرد باعث می‌شد تیم به موفقیت برسد و ۱۴ بازی بدون باخت را پشت سرگذاشت و این قابل ستایش است. این موضوع نشان می‌دهد که اوسمار مربی کارکشته‌ای است، اما اگر قرار است حفظ شود باید بازیکنان مدنظرش را انتخاب کند. اگر قرار است هزینه زیادی کنند باید مربی و بازیکنان  طراز اول دنیا را بیاورند، چون باید در ۳ جبهه، جام باشگاه‌های آسیا، لیگ برتر و جام حذفی بازی کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه اوسمار باید حفظ شود، گفت: اوسمار  به خواسته خود رسیده و ۲ سر برد برایش است. او باید چنین تفکری داشته باشد. البته تیم پرسپولیس باید به فکر خودش باشد و  با اوسمار  و یا بدون اوسمار باید برای فصل بعد آماده شود.   سرخپوشان باید یک مربی کارکشته بیاورند و اگر قرار است اوسمار باقی بماند باید زودتر قراردادش را تمدید کنند. او قهرمان شده است و می‌داند اگر بماند شاید قهرمانی را از او بگیرند، چون واقعا فوتبال ایران حاشیه‌های زیادی دارد و رمز موفقیت پرسپولیس هم دور از حاشیه بودن این تیم  بود.

خبرنگار: مریم طایفه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۲۳:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
آقای داداش زاده ، از مدیران کشور انتظاری غیر این نداشته باش مثلا ایشان به یک گویش اصیل توهین کرد ، کسی از مسئولین کشور اعتراض کرد ؟؟
آخرین اخبار