در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بی‌تفاوتی بازار سهام به اخبار مثبت ادامه‌دار شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: بخش قابل توجهی از بازار سهام همچنان رو به پایین است و حتی به شایعات و خبر‌ها هم واکنشی خاصی داده نمی‌شود. 

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار نیمه تعطیل و مرده‌ این هفته حرف جدیدی برای گفتن نداشت، ادامه‌ محدودیت دامنه نوسانات سهام و صندوق ها، نفس نیمه جان بازار را گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: گویی سهامداران خسته تمامی ندارند و بخش قابل توجهی از بازار همچنان رو به پایین است و حتی به شایعات و خبر‌ها هم واکنشی خاصی داده نمی‌شود. شنیده‌هایی از قبیل نظارت بر نرخ سود و تخلفات بانک‌ها، تصویب معافیت‌های مالیاتی در قانون بودجه ۱۴۰۳ و بهبود نرخ خوراک پالایشی ها هم نتوانست تاثیر مثبتی داشته باشد.

وفایی می‌گوید: خودرویی‌ها شفاف سازی‌هایی در مورد برنامه‌های خود برای خروج از ماده ۱۴۱ کدال کردند و شایعاتی در مورد احتمال شروع پروسه تجدید ارزیابی آنها وجود دارد. هرچند شاهد بهبود و معاملات و نوسانات کوچک در گروه بانکی و خودرویی بودیم. در بخشی از بازار هم دوئل خریداران و فروشندگان برنده خاصی ندارد. رکود عجیبی بازار را فراگرفته و توجهی به ارزندگی و جاماندگی بازار نمی‌شود.

او افزود: لازمه شکل گیری یک روند مثبت پشیمانی فروشندگان در چندین فاز و ایجاد اعتماد دوباره به بازار است که علی الحساب خبری از آن نیست! سفارش‌های بازارگردان در سهام بزرگ و رها سازی سهام کوچک و متوسط که به بهانه‌ حمایت از بازار صورت می‌گیرد هم بیشتر جنبه شاخص سازی دارد، تا اقدامی موثر در جهت بهبود بازار به شمار آید.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار