پوتین: آمریکا مانع آتش‌بس غزه است

پوتین از جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه انتقاد و تاکید کرد روسیه حامی آتش‌بس در غزه و آمریکا مانع آن است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور همیشه طرفدار تلاش برای آتش‌بس در فلسطین بود، اما آمریکا مانع این تصمیم‌ها می‌شد.

براساس گزارش المیادین، پوتین در دیدار خود با خبرگزاری جهان در مجمع بین‌المللی اقتصاد در سن پترزبورگ گفت: راه‌حل مناقشه در خاورمیانه از طریق ایجاد کشور فلسطین و به رسمیت شناختن آن است.

پوتین از جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه انتقاد و تاکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه شبیه جنگ نیست، بلکه به نسل کشی مردم غزه شباهت دارد. رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که موضع مسکو در قبال فلسطین ثابت و غیرقابل تغییر است و حل این موضوع ضروری است.

صحبت‌های پوتین تنها درباره فلسطین خلاصه نشد و او درباره نقش جهانی آمریکا و چین، پرونده هسته‌ای ایران و جنگ در اوکراین نیز صحبت کرد. پوتین توضیح داد: رهبری کنونی آمریکا به هر طریقی به دنبال حفظ نقش مسلط خود است، اما ناگزیر با شکست مواجه خواهد شد.

پوتین در خصوص پرونده هسته‌ای ایران با بیان اینکه ایران هر آنچه را که در مورد توافق هسته‌ای از آن خواسته بود، اجرا کرده است، اما آمریکا از این توافق خارج شد، گفت: روسیه بدون توجه به تحریم‌ها به همکاری با ایران در فناوری‌های پیشرفته ادامه می‌دهد. 

در پایان پوتین اعلام کرد که مدل اقتصادی چین مهم‌تر از کاری است که آنها در اروپا انجام می‌دهند و اروپا نباید موانعی برای روابط اقتصادی با چین قرار دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار