اثر بهداشت باغات در افزایش کیفیت محصول

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان مهریز گفت: برای پیشگیری از آفت مگس مدیترانه‌ای باید از باقی گذاشتن میوه‌های رسیده بر روی درختان اجتناب کرد.

باقری پناه رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان مهریز به همراه محمدی مسئول حفظ نباتات شهرستان، مورخ از تله‌های تریمدلور و سراترپ نصب شده در باغات شهرستان مهریز بازدید کردند.

وی افزود: در این راستا از تله‌ها بازدید و روند ظهور آفت مگس میوه مدیترانه‌ای مورد پایش و رصد قرار گرفت. لازم به ذکر است اولین شکار حشرات کامل در این بازدید‌ها مربوط به تله‌های نصب شده در منطقه مهرپادین حوزه شهر مهریز بود که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۰، اولین شکار حشره، ثبت شد.

باقری پناه ادامه داد: برای کنترل و کاهش خسارت آفت مذکور رعایت بهداشت باغات امری ضروری است در این راستا باید از باقی گذاشتن میوه‌های رسیده بر روی درختان اجتناب و نسبت به چیدن به موقع آنها اقدام نمود.

وی گفت: میوه‌هایی مانند خرمالو و شلیل که فرآیند رسیدن آنها بعد از برداشت ادامه پیدا می‌کند باید زودتر برداشت شوند. همچنین میوه‌های آلوده و ریخته شده پای درختان نیز جمع آوری و در عمق حداقل ۵۰ سانتی متری خاک دفن و یا در یک سطل حاوی آب و مقدار کمی روغن یا گازوییل غوطه ور گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.