وزیر اقتصاد وارد یاسوج شد

خاندوزی وزیر اقتصاد دقایقی پیش وارد یاسوج شد.

 خاندوزی وزیر اقتصاد صبح امروز به منظور بازدید از طرح های عمرانی استان از جمله کارخانه قندیاسوج و دیدار با نماینده ولی فقیه وارد یاسوج شد.

دیدار وزیر با نماینده ولی فقیه نخستین برنامه کاری وزیر اقتصاد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار و خطاب به خاندوزی گفت: نقش مردم استان در دفاع مقدس و مشارکتهای سیاسی پر رنگ بوده و همیشه پیشکام هستند اما به این همه پشتیبانی جواب و پاداش در خور داده نشده است. 
 
احمدزاده با تاکید بر تامین منابع مالی و بانکی افزود: استان از سرمایه عظیم در تراز بین المللی از جمله نفت، گاز و آب برخوردار است اما مردم این دیار منفعت در خور و بایسته ای از این سرمایه ها نبرده است.
 
استاندار با اشاره به ظرفیت هاو مزیتهای اقتصادی استان در حوزه کشاورزی ، صنعت و انرژی ادامه داد: ما ثروتمند اما محرومیم؛ یک سوم نفت کشور را صادر می کنیم اما فقیریم؛ ما صاحب و خلق کننده آب جنوب کشوریم اما سهم ما از منابع کمتر است.
 
احمدزاده با بیان اینکه یک سال از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به استان می گذرد گفت: اما هیچ گونه تسهیلاتی به استان پرداخت نشده است.
 
وی با ابراز گلایه از عدم تامین اعتبار طرح راه آهن یاسوج افزود: منابع بانکی استان محدود و بانکها در تولید و راه اندازی واحدهای صنعتی مشارکت نمی کنند.

استاندار با تاکید بر توسعه گمرک استان ادامه داد: شرکتها و فروشگاههای زنجیره ای با پول مردم استان اداره می شود اما سودشان را به استانهای دیگر می برند و در این زمینه باید هلدینگهای اقتصادی ورود کنند.
 
احمد زاده خطاب به وزیر اقتصاد گفت: مردم به خاطر فقر، نداری و بیکاری به سمت قطع جنگل و قاچاق چوب روی آورده اند و اگر صنعت و خدمات در استان فعال و برای آنها شغل ایجاد شود سراغ جنگل نمی روند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به پشتیبانی خوب مردم استان از انقلاب گفت: انتظار می رود دولت توجه ویژه ای به استانِ ثروتمند از حیث منابع انسانی و اقتصادی، اما محروم، کند.


آیت الله حسینی افزود: ما به نسبت نقشی که در حمایت از نظام داریم و نقشی که در درآمدهای نفتی کشور ایفا می کنیم از بودجه ملی بهره شایسته نمی بریم و عقب مانده ایم.


وی تاکید کرد: اعطاء خط اعتبار بانکی ویژه به استان ضروری است و انتظار داریم در توزیع اعتبارات عدالت درحق استان رعایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آیا اینکه یک ریال از تسهیلات اختصاصی سفر هیات دولت به مردم پرداخت نشده اجحاف نیست؟
 
آیت الله حسینی افزود: استانی که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تولید و تامین می کند در موضوع تهاتر نفت بی بهره مانده آیا این اجحاف نیست؟
 
 

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم در دیدار وزیر اقتصاد با ابراز گلایه از عملکرد دولت و دستگاههای اقتصادی و اجحافی که درحق استان شده گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد برای نظام ثروت و اعتبار خلق می کند، آبرو داری می کند؛ اما آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.


بهرامی افزود: چرا هلدینگهای اقتصادی به استان ورود نکرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.