قطعی ChatGPT به نفع گوگل و هوش مصنوعی جمنای شد

مشکل موقتی که برای ChatGPT رخ داد باعث شد تعداد زیادی از کاربران به فکر استفاده از جمنای بیفتند.

به‌نظر می‌رسد مشکلاتی که برای چت‌بات ChatGPT به‌وجود آمد باعث افزایش استفاده از چت‌بات جمنای گوگل شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که آمار جهانی جست‌وجو برای Gemini در تاریخ ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)، هم‌زمان با از دسترس خارج شدن ChatGPT، نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

میانگین جست‌وجو‌های روزانه برای جمنای حدود ۲۰۴٬۹۹۱ بار است، اما در بازه قطعی گسترده برای ChatGPT و Claude و Perplexity، این عدد به ۳۲۷٬۰۵۸ افزایش یافت. این نشان می‌دهد که کاربران در زمانی که چت‌بات مورد علاقه‌شان دردسترس نبود، به‌دنبال جایگزین می‌گشتند.

افزایش جست‌وجو‌های Gemini هم‌زمان با افزایش جست‌وجوی عبارت ChatGPT down در همان بازه زمانی کاملاً تطابق دارد و نشان می‌دهد که مردم جمنای را رقیب اصلی ChatGPT می‌دانند.

هرچند که جمنای به‌عنوان محبوب‌ترین جایگزین ChatGPT ظاهر شد، جست‌وجو‌های دیگر مثل مایکروسافت کوپایلت و ChatGPT Alternative نیز بیشتر شدند. میانگین جست‌وجو‌های روزانه برای کوپایلت معمولاً حدود ۱۱٬۰۹۰ بار است، اما در تاریخ ۴ ژوئن، این عدد به ۱۶٬۶۷۷ افزایش یافت، یعنی ۵۰ درصد رشد کرد.

چت‌بات ChatGPT حدود ۱۸۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و پر مخاطب‌ترین ابزار هوش مصنوعی محسوب می‌شود. جمنای گوگل که در اواخر سال ۲۰۲۳ جانشین همه مدل‌های زبانی بزرگ گوگل، LaMDA و PaLM2 شد، در حال تبدیل شدن به رقیب جدی چت‌جی‌پی‌تی است.

منبع: زومیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار