بازدید وزیر اقتصاد از کارخانه احیا شده قند یاسوج؛ یادگار ارزشمند شهید رئیسی

وزیر اقتصاد در بازدید از کارخانه احیا شده قند یاسوج یادگار ارزشمند شهید رئیسی مشکلات فراروی این کارخانه را بررسی کرد.

وزیر اقتصاد و داریی در راستای رفع برخی مشکلات کارخانه قند یاسوج از روند تولید این واحد تولیدی که پس از یک دهه رکود و تعطیلی با دستور قاطع و حمایت ویژه شهید آیت الله رئیسی دوباره به چرخه تولید بازگشت بازدید کرد.


در این بازدید مشکلات مالی کارخانه قند یاسوج مورد بررسی قرار گرفت، زیرا اخیرا این کارخانه با مشکلات مالی مواجه شده است.

علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه قند یاسوج در سفر دوم رئیس جمهور احیا شده و با توجه به بدهی های این کارخانه احتمال تعطیلی دوباره آن وجود دارد.

وی تاکید کرد: یکی از دستگاه‌های اجرایی بیش از ۵۰ میلیارد تومان از این کارخانه تازه احیا شده طلب دارد.

کارخانه قند یاسوج که بیش از یک دهه تعطیل بود، با نظر و دستور قاطع شهید جمهور به چرخه تولید برگشت، کمتر کسی فکر می‌کرد که این کارخانه دوباره احیا شود، اما با پشتیبانی دولت و همت و دست توانای فرزندان این مرز و بوم چرخ کارخانه چرخید و اکنون شکر تولیدی این کارخانه، بازار هفت استان کشور را تامین می‌کند.

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر آغاز شد.

مدتی پس از بهره برداری این کارخانه به دلایل مختلف معضلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد و تولید کارخانه زیر بار مشکلات کمر خم کرد و به حالت رکود درآمد.

کارخانه قند یاسوج سرانجام پس از فراز و نشیب های فراوان و رکود و تعطیلی های مستمر در سفر دور دوم هیات دولت به استان کهگیلویه وبویارحمد و پیگیری و تاکید و با دخلت و نقش تعیین کننده شخص آیت الله رئیسی به مدار تولید بازگشت ؛این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن قند و شکر، زمینه اشتغال مستقیم برای افراد زیادی را فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.