نظرات اعضای شورای نگهبان درباره نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان

اعضای شورای نگهبان در گفت‌وگویی نکاتی را درباره بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.

جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز سه‌شنبه (۱۵ خردادماه) آغاز شده است.اعضای شورای نگهبان در گفت‌وگویی نکاتی را درباره بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.

این گفتگو در ادامه آمده است:

آیت‌الله جنتی گفت: در موضوع تایید صلاحیت‌ها یک خط مستقیم را انتخاب کردیم و این خط را ادامه می‌دهیم

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: بحث‌ها در شورای نگهبان جدی، اما دوستانه است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان نظرشان را به صورت کتبی می‌نویسند و کاملا محرمانه جمع‌آوری می‌شود.

مولابیگی اظهار کرد: شورای نگهبان همواره بر مبنای قانون عمل می‌کند و آنچه که مبنای اصلی بررسی صلاحیت‌ها بوده قانون اساسی و سیاست‌های کلی مربوط به انتخابات است.

پروین نیز در ادامه تصریح کرد: آنچه که برای شورا اهمیت دارد منافع ملی، عزت ملی و حرمت قانون اساسی است و شورای نگهبان بر مبنای وظایفی که بر عهده دارد عمل می‌کند.

آیت‌الله حسینی خراسانی درباره تأثیر جناح‌ها در نحوه بررسی صلاحیت‌ها، گفت: جریان‌ها و جناح بندی‌ها روی تاییدصلاحیت‌ها دخالتی ندارند، معیار شرع و قانون اساسی است.

صادقی‌مقدم درباره اینکه آیا نتایج مشخص است یا نه، گفت: هیچکس نتیجه را نمی‌دارند، زیرا هنوز بحث به اندازه کافی نشده است.

آیت‌الله مدرسی یزدی، عنوان کرد: ان شا الله مردم راضی باشند و با یک انتخابات پر شور و با شکوه قدرت و صلابت این ملت نشان داده شود. 

کدخدایی نیز در مورد زمان اعلام نتایج گفت: هیچوقت در این سال‌ها زمان اعلام نتایج مشخص نبوده است، اما تلاش اعضای شورای نگهبان بر این است که در اولین فرصت نتایج بررسی‌ها اعلام شود.

سخنگوی شورای نگهبان نیز پیش از این درباره زمان مورد نیاز جهت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: بر اساس قانون ما مهلت ۵ روزه‌ای را برای بررسی صلاحیت‌ها در اختیار داریم و از این مهلت استفاده خواهیم کرد و نیز یک پنج روزه دوم را هم قانون پیش بینی کرده است و لذا بنا داریم با توجه به تعداد بالای ثبت‌نامی‌ها بخشی از آن مهلت دوم را هم در صورت نیاز استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
masoud
۰۰:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
با سلام بجايگاه تعيين استعدادهاي انساني
نويسنده محترم نوشته از اقاي مدرسي يزدي كه ايشان گفته اند ؛
ان شا الله مردم راضي باشند

اي كاش نويسنده محترم ؛ سوال ميكردن از اين مقام روحاني، كه انشاء ، الله را چگونه بايد نوشت تا كار بشود ، چون گفتند قديمي ها ، انشاء ، الله را بگو ، قاعدتا اين عزيزان ، انشاء كه مورد پسند الله باشد را ميدانند، پس اميد است بنويسند "
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
فضای کشور رو انتخاباتی کردین در حالیکه روستای قلعه شیر از توابع شهرستان تربت جام با ۴هزار خانوار و صد شهید و جانباز و ایثارگر حدود ۲۰روزه بکلی آب شرب نداره و چندین بار به فرمانداری و اداره آب فا نامه زدیم و جلسات حضوری برگزار شد اما متاسفانه فرمانداری و ادارهداب فا همکاری نمی‌کنند و این مشکل بی آبی بلای جان دام ها شده.
لطفا بدنبال پست و مقام و شهرت نباشید بفکر خدمت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
شورای نگهبان باید افرادی ک در دوره های قبلی توهین و تهمت زدن رو ردصلاحیت کنه..
یعنی چی ک روح و روان مردم رو بازیچه قرار بدن ..
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۲۰:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
چرا دارید با مردم بازی میکنید اگه احمدی نژاد تایید بشه که با اختلاف قبوله که قطعا تاییدش نمیکنید که قالیباف قبول بشه به این میگن مهندسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
قانون رجال = قانون مزخرف
آخرین اخبار