در پی حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در مرکز نوار غزه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات مستقل در این خصوص شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه متعلق به سازمان ملل که در اردوگان آوارگان «نصیرات» صورت گرفته است، باید طبق آخرین دستورات دادگاه لاهه به صورت مستقل بررسی شود. 

به گزارش الجزیره، بورل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گزارش‌هایی که از غزه دریافت می‌کنیم نشان می‌دهد خشونت و رنج تنها واقعیت زندگی صد‌ها هزار غیرنظامی بی‌گناه است».

بورل در ادامه خواستار آتش‌بس شد و نوشت که «آتش‌بس پایدار» تنها راه حل برای محافظت از جان مردم غزه و آزادی اسرای صهیونیست است. 

بامداد امروز (پنجشنبه) رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر به یک مدرسه متعلق به سازمان ملل در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه حمله کرد. طی این بمباران دست کم ۴۵ نفر به شهادت رسیدند که ۵ نفر آنان کودک بودند. مقامات بیمارستان شهدای الاقصی در مجاورت این اردوگاه می‌گویند ممکن است شمار شهدا افزایش یابد، زیرا همچنان قربانیان بیشتری در حال انتقال به بیمارستان هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد از ابتدای جنگ تاکنون دست کم ۳۶ هزار و ۶۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که ۶۸ نفر آن مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است. همچنین به گفته این وزارتخانه در طول بیش از ۸ ماه جنگ، دست کم ۸۳ هزار نفر در سراسر نوار غزه مجروح شده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار