معاون نخست وزیر روسیه می‌گوید تا شش سال دیگر به دلیل رشد صنعت پتروشیمی و افزایش پرواز‌ها تقاضای نفت حدود ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرد که روسیه پیش‌بینی می‌کند در آینده نزدیک تقاضای نفت به شدت افزایش یافته و تا سال ۲۰۳۰ حتی به ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام روسی می‌گوید در حال حاضر تقاضای نفت ۱۰۲ میلیون بشکه در روز است و این میزان رشد تقاضا به دلیل رشد صنعت پتروشیمی و افزایش پرواز‌ها در آینده خواهد بود. 

در این نشست، هیثم الغیص، دبیرکل اوپک نیز اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای نفت در سال جاری به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز رشد کند. او در خصوص تبلیغات رسانه‌ای پیرامون انواع انرژی نیز گفت که جهان به همه نوع منابع انرژی نیاز دارد، اما در حال حاضر رسانه‌ها مشغول «شیطان‌سازی» از صنعت نفت هستند. 

مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ از ۵ تا ۸ ژوئن برگزار می‌شود و موضوع امسال آن «تشکیل مناطق جدید رشد به عنوان سنگ بنای یک جهان چند قطبی» است. این مجمع به «داووس روسیه» مشهور است و یکی از انجمن‌های اقتصادی پیشرو در جهان محسوب می‌شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
تقاضا قطعا افزایش خواهد یافت ولی قیمت بنظر می رسد به علت تولید بالا در حد 50 دلار برسد.
آخرین اخبار