آبرسانی و رفع تنش آبی ۷۵ روستای سیستان و بلوچستان با جمعیت ۳۳ هزار نفر انجام شد

همزمان با افتتاح بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی کشور، آبرسانی و رفع تنش آبی ۷۵ روستای این استان با جمعیت ۳۳ هزار نفر انجام شد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح بزرگترین آب شیرین کن فراساحلی  بیان کرد: همزمان با سفر وزیر نیرو به سیستان و وبلوچستان و با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری ۲۸ طرح آب و برق در محل آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان به بهره برداری رسید که چهار پروژه بزرگ متعلق به آب و فاضلاب بود.

وی افزود: در این آیین با افتتاح طرح تامین آب سیستان و زاهدان از سه‌راهی دشتک، بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی کشور به ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به بهره برداری رسید.

این مقام مسوول ادامه داد: برای اجرای این پروژه حفاری ۷۳ حلقه چاه، ۹۵ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۱۱۰ کیلومتر خطوط برق با هدف رفع مشکل کمبود آب منطقه سیستان و زاهدان انجام شد.

وی از آبرسانی و رفع تنش آبی از ۷۵ روستای سیستان و بلوچستان در قالب طرح جهاد آبرسانی خبر داد و گفت: در مجموع ۲ هزار و ۳۵۱ روستا در برنامه جهاد آبرسانی در استان در قالب سه طرح در حال اجراست که آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستا در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی، ۲۵۰ روستا توسط مجمع خیرین وزارت نیرو و ۳۵۰ روستا از محل طرح ملی مجتمع‌های آبرسانی روستایی در برنامه اجرایی قرار دارد.

قاسمی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون ۴۰۱ روستا با جمعیت ۱۴۸ هزار نفر آبرسانی و همچنین ۵۳۶ روستا با اقداماتی از جمله حفر وتجهیز، ارتقا سیستم پمپاژ و اصلاح خطوط اضطراری رفع تنش آبی شد که امروز شاهد آبرسانی و رفع تنش آبی از ۷۵ روستای استان با جمعیت ۳۳ هزار نفر بودیم.

وی افزود: همچنین تصفیه‌خانه مجتمع ۳۱۵ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه‌های فاضلاب نیز اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ B چابهار و D کنارک که امروز به بهره برداری رسید، ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند خواهند شد و شاخص بهره مندی شهر چابهار از ۲۰ به ۴۲ درصد و شهر کنارک از ۱۳ درصد به ۳۷ درصد ارتقا می‌یابد.

برچسب ها: آبفا ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار