چرا باید به صورت دوره‌ای گوشی ری‌استارت شود؟

تهدید‌ها علیه دستگاه‌های تلفن همراه گسترده‌تر شده و پیچیدگی های آن افزایش یافته است، از این رو رعایت بعضی نکات ضروری است.

در ارتباط با مراقبت از امنیت گوشی و داده ها، همیشه انجام کاری بهتر از انجام ندادن هیچ کاری است.

کاهش تهدیدات

کارشناسان توصیه می‌کنند هر هفته یک بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس آن را راه اندازی مجدد کنید تا در برابر سوء استفاده‌های معروف به صفر کلیک که مهاجمان اغلب برای استراق سمع تلفن‌ها و جمع آوری داده‌ها از آنها استفاده می‌کنند، محافظت شود.

کاربران می‌توانند از طریق این روش ساده، خطر فیشینگ را که منجر به نصب بدافزار‌ها و جاسوس افزار‌های بیشتری می‌شود، کاهش دهند و این روش تنها یک یا دو دقیقه از هفته شما را می‌گیرد و عادت خوبی است که آن را دنبال کنید.

با این حال، باید از پین‌ها و گذرواژه‌های قفل صفحه قوی استفاده کنید و از استفاده از عبارات رایج یا استفاده مجدد از رمز عبور خود در چندین حساب خودداری کنید.

 هیچ راه حل جادویی وجود ندارد

این توصیه یک راه حل جادویی نیست که تمام مشکلات امنیتی شما را حل کند و در واقع یک تاکتیک در برابر تهدیدات مختلف است، اگرچه توصیه کلی خوبی است، اما خاموش کردن گوشی و روشن کردن مجدد آن به شما در برابر رایج‌ترین تهدیدات بدافزار و جاسوس‌افزار‌های پیشرفته که برای بارگذاری مجدد برنامه‌ریزی شده‌اند کمکی نمی‌کند.

تعادل بین راحتی و ایمنی

کارشناسان همچنین به کاربران تلفن همراه توصیه می‌کنند در صورت عدم استفاده بلوتوث را غیرفعال کنند، در صورت در دسترس بودن به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و برنامه‌ها، دستگاه را در اسرع وقت به‌روزرسانی کنند و در صورت عدم نیاز، خدمات موقعیت مکانی را غیرفعال کنند و از شبکه‌های Wi-Fi عمومی و ایستگاه‌های شارژ عمومی استفاده نکنند.

مسئله ساده امنیت بیش از راحتی، نقش مهمی در محافظت از گوشی ایفا می‌کند.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که باز کردن پیوست‌ها و لینک‌های ایمیل خطرناک است، حتی زمانی که فرستنده قانونی به نظر می‌رسد، زیرا آنها می‌توانند به راحتی محتوای مخرب را بدون اینکه متوجه شوید یا به این دلیل که حسابتان در معرض خطر قرار گرفته است، منتقل کنند.

همچنین مهم است که یاد بگیرید چگونه تلاش‌های فیشینگ را با تأیید آدرس فرستنده ایمیل، بررسی آدرس‌های اینترنتی وب‌سایت و بررسی محتوای ایمیل برای نشانه‌های دستکاری شناسایی کنید.

شناخت مجوز‌های برنامه

درک مجوز‌های برنامه مهم است، زیرا می‌توان از آنها برای دور زدن برخی از عملکرد‌های امنیتی توسط یک توسعه دهنده برنامه‌های مخرب استفاده کرد؛ بنابراین باید مراقب دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات شخصی روی تلفن خود باشید یا به برنامه اجازه دهید تا عملکرد‌های خاصی را انجام دهد که مرتبط با عملکرد آن نیستند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۷:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
سلام علیکم و رحمت الله،

الله اعلم.
آخرین اخبار