فعالیت ۱۳ مرکز «خانواده مهر» در اصفهان

مسئول اجتماعی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: ۱۳ مرکز «خانواده مهر» در استان اصفهان فعالیت می کنند.

مسئول اجتماعی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان در آیین افتتاح نخستین دوره «توانمندسازی سرشبکه‌های پیشگیری از طلاق و واسطه‌گری خیر» در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: تعداد این مراکز در اصفهان تا پایان سال جاری به ۲۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

سرهنگ محمد شفیعی افزود: تجرد قطعی، پایین بودن نرخ ازدواج، بالا بودن سن ازدواج و افزایش طلاق، مهمترین آسیب‌های اجتماعی مرتبط با بنیان خانواده است که باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.

او گفت: در قالب طرح مراکز خانواده مهر، مشاوران مورد اعتماد بصورت فردی و گروهی در میان اقشار مردم حضور پیدا می‌کنند و در باره مسائل اجتماعی بویژه ازدواج آسان و پیشگیری از طلاق، فرایند آگاه‌سازی را انجام می‌دهند.

سرهنگ شفیعی افزود: همچنین مقرر است پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت بصورت محله محور و شبکه‌ای در حوزه ازدواج و پیشگیری از طلاق فعال شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) نیز در این مراسم گفت: هجمه دشمن در مسائل اجتماعی و فرهنگی جدی است و در این شرایط نمی‌توان نسبت به تهدید‌ها و کاستی‌ها بی‌توجه بود.

سرهنگ علی فتحیان افزود: در جنگ سخت و نرم می‌توان با کار شبانه روزی، ابتکار و خلاقیت موفق شد که این مهم در کشور ما محقق شده است، اگرچه در حوزه جنگ نرم بخاطر تازگی و ناشناخته بودن سرعت حوادث و چالش ها، نیازمند کار و تلاش بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه دولت‌ها به تنهایی توانایی حل مشکلات جامعه را ندارند، افزود: مشارکت مردم در این زمینه لازم است و وظیفه دولت‌ها تسهیلگری، پشتیبانی و کمک به ظرفیت‌های مردمی است.

مرکز خانواده مهر یکی از راهبرد‌های بسیج است که با ارائه طرح‌های فرهنگی و مشاوره‌ای و خدماتی با هدف بهبود آسیب‌های اجتماعی و استحکام خانواده‌ها در سراسر کشور در حال راه اندازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.