بیش از ۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در آذربایجان‌غربی انجام شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی طی اردیبهشت ماه در استان انجام شده که بیانگر پایداری تولید گوشت مرغ است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی امروز در جلسه وبیناری قرارگاه امنیت غذایی با ارائه گزارشی از وضعیت جوجه‌ریزی استان، گفت: در اردیبهشت ماه امسال ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه در واحد‌های مرغ گوشتی استان جوجه‌ریزی انجام شد که نسبت به زمان مشابه پارسال از افزایش ۴۱ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: در خردادماه امسال نیز تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی استان انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از رشد ۱۹ درصدی برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه این میزان به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.

شهبازی در ادامه گفت: روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن از گوشت مرغ تولیدی استان مازاد بر مصرف استان بوده که به سایر استان‌های کشور ارسال و برای صادرات هدف‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبودی در تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد، افزود: با توجه به تولید بیش از نیاز استان و پیگیری‌های انجام شده، در راستای افزایش ارزش افزوده واحد‌های مرغداری و حمایت از این واحد‌ها در جهت تحقق شعار سال، روند صادرات مازاد تولید واحد‌های مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف شود.

آذربایجان‌غربی رتبه سوم کشوری در تولید جوجه یک‌روزه گوشتی را داشته و دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، مادر گوشتی، مرغ اجداد گوشتی، مرغ تخم‌گذار تجاری و پرورش پولت تخم‌گذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.