حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان

امام جمعه موقت بیرجند گفت: بنا به فرموده رهبری، حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان اهل خدمت است.

حجت الاسلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری تکلیف شرعی داریم که دقت و بررسی کنیم و این مناظرات خیلی می‌تواند به ما در انتخاب فرد اصلح کمک کند، گفت: شهدای عزیز الگوی خدمت خالصانه و صادقانه و دغدغه مردم و اسلام و دین را داشتن و ولایتمداری را نشان دادند.

او با اشاره به سالگرد شهادت امام جواد (ع) افزود: حضرت در سن هشت سالگی بعد از شهادت پدر بزرگوارشان به امامت رسیدند و این امتحان بزرگی برای امت اسلامی بود که باور کنند که یک شخص هست ساله می‌تواند امام و پیشوا باشد.

حجت الاسلام نوفرستی اظهار کرد: امام جواد (ع) در مقابل باطل و جریان تزویر و نفاق مبارزه کرد و هدایت جامعه و امور بشریت و مسلمین را به زیبایی به عنوان نسخه مدیریت جامعه بر عهده داشت و در آن شرایط به خوبی عمل کرد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: خود دشمنان اعتراف می‌کنند که امام جواد و ائمه اطهار (ع) در نزد مأمون و خلفای عباسی عظمت و جایگاه رفیعی داشتند و خلفا از این عظمت عصبانی بودند لذا امام را به مرکز حکومت فرا خواندند.

او ادامه داد: امام جواد (ع) در مدت ۱۷ سال امامت آنچنان زمینه را فراهم می‌کند که دشمن تحمل نداشت و او را به دست ام الفضل، همسرش در ۲۵ سالگی به شهادت رساند.

حجت الاسلام نوفرستی در ادامه با بیان اینکه عهدنامه امیرالمومنین (ع) بهترین نسخه مدیریت برای جامعه اسلامی و بشری است، تصریح کرد: دشمنان هم این اعتراف را دارند و سازمان ملل هم با وضعیتی که بر آن حاکم است بر عظمت نسخه زیبا و بلند امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر اعتراف دارند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در این عهدنامه خطاب به مالک اشتر آمده است که مردم درباره تو نظر دارند و اگر زیبا عمل کنی خدای متعال بر زبان بندگان صالحش خوبی‌ها و زیبای عمل تو را جاری می‌کند و می‌بینید شهید آیت الله رئیسی، سید جبهه خدمت البته بعد از شهادتشان دوست و دشمن درباره عظمت او سخن گفتند و رهبر معظم انقلاب فرمود دلم سوخت.


بیشتر بخوانید


او با تأکید بر اینکه باید دوست داشتنی‌ترین اندوخته‌ها نزد انسان، کردار نیک و شایسته باشد، افزود: کسی که می‌خواهد در جامعه اسلامی مدیریت در جایگاه ریاست جمهوری نظام اسلامی که بعد از مقام رفیع ولایت است، را داشته باشد باید هوای نفسانی خود را کنترل کند و عقل او صاحب باشد و آنچه را که برایش حلال نیست از نفس خود دریغ بدارد.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: مدیر جامعه اسلامی باید با مردم با مهربانی و محبت و لطف رفتار کند و با آنان بی‌حرمتی نکند؛ ما در دولت‌های قبل بی‌حرمتی به مردم را داشته‌ایم، اما انسان مومن و وارسته و فقیه جامع نسبت به مردم براساس آیات قرآن و روایات محبت دارد و به جوانان فرصت می‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: مسئولین نظام و رئیس جمهور باید حق، عدل و رضایت عامه جامعه و رفع گرفتاری از مشکلات مردم و دغدغه مردم را داشته باشد.

به گفته او در حالی که دانشجویان اروپایی و امریکایی از فلسطین و مظلومان حمایت می‌کنند، اما برخی در ایران هنوز قبله آنان غرب است و از آمریکایی‌ها می‌ترسند و چنین کسانی لیاقت ندارند بر جامعه اسلامی زعامت داشته باشند حتی در جایگاه وزارت.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: سبک مدیریت شهید آیت الله رئیسی ویژه و با صمیمت همراه بود و برای مردم کرامت قائل بود و به مردم و جوانان زمینه اظهارنظر و میدان می‌داد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی حرمت برای مردم نگه می‌داشت و به جوانان اعتماد و آنان را تکریم می‌کرد، گفت: ملت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده‌ی بین‌المللی، منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و ظرفیّتها و استعداد‌های طبیعی و انسانی خودش را به مرحله‌ بُروز و ظهور برساند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج به یک رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد.

او اظهار کرد: به فرمایش رهبر معظم معظم انقلاب، حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است که امیدواریم همه ما در این جهت توفیقات لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی به حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای خدمت اشاره کرد و افزود: یکی از کار‌های بزرگ همین است که در عزای عزیزان خود مثل شهید سلیمانی، مثل شهید رئیسی و دیگران، عزاداری مردم حماسه بود.

امام جمعه موقت بیرجند در پایان با اشاره به مسئله فلسطین گفت: امروز فرزندان مظلوم غزه و فلسطین را می‌کشند، اما آینده اسلام و فلسطین و امت اسلامی روشن و پیروزی قطعی است.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار