بازدید مدیرکل ارزیابی محیط زیست کشور از مجتمع فولاد زرند ایرانیان

مدیرکل ارزیابی سازمان محیط زیست کشور گفت: اقدامات مجموعه‌ای کک سازی شهرستان زرند در کاهش آلایندگی قابل قبول است.

 جلسه مجتمع فولاد زرند ایرانیان با حضورحسینی نژاد فرماندار زرند، مدیرکل ارزیابی سازمان محیط زیست کشور، نیک طبع مدیرکل محیط زیست استان کرمان و مدیران ارشد زیسکو زرند در سالن جلسات این مجتمع برگزار شد.

کریمی مدیرکل ارزیابی سازمان محیط زیست کشور گفت:واحد مجتمع فولاد زرند ایرانیان که به واسطه آلودگی‌های که در طول ۱۰ سال اخیر به وجود آمده که در این دو سال اخیر برطرف شده است و کاهش موثری داشته است.

وی عامل اصلی را محل مناسبی یا موقعیت استفاده از این واحد در زمانی که راه اندازی شده اشاره کرد و افزود: موقعیت بهتری انتخاب شده بود شاید آلودگی محیطی کمتری داشتیم و متاسفانه در مجاورت زرند قرار گرفته است و آلودگی می‌تواند شهر و روستا‌های اطراف اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد:بازدید ما نشان داد که اقدامات کاهشی در جهت کنترل آلودگی توسط مجتمع فولاد ایرانیان انجام شده است که این دو واحد کک سازی شماره ۱ و ۲ ظرفیت ۴۰۰و ۸۰۰ هزار تن دارد اقدامات نشان می‌دهد کار‌هایی صورت گرفته و بهبود مستمر را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: به نحوی است که در طول یک سال اخیر در حوزه کنترل غبار و پایش و کالیبراسیون صورت می‌گیرد نتایج دقیق و بروزی داشته باشیم.

وی افزود:ما به صورت تعاملی داریم حرکت می‌کنیم امیدواریم بتوانیم کنترل درصدی بر روی خروجی واحد‌های صنعتی شهرستان داشته باشیم و راه اندازی واحد‌ها ان شالله بزودی تصمیم گیری کنیم.

حسینی نژاد فرماندار زرند گفت: در شهرستان زرند فضای خوبی ایجاد شده که آقای کریمی مدیر کل ارزیابی سازمان محیط زیست کشور در شهرستان پیرامون مشکلات و مجوز احیای مستقیم فولاد زرند حضور پیداکردند.

وی در جلسه‌ای قبل تشکیل شده بود مواردی مطرح و بعضی از کار‌ها در دوسال گذشته انجام شده واقعا قابل تقدیر است اشاره کرد و افزود: که به این سرعت در بحث زیست محیطی اقدامات لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: در دو حوزه مدنظرماست معیشت و سلامت مردم مهم است که اشتغال مستقیم این پروژه فولاد سازی دو هزار نفر جوان به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند، مجتمع فولاد زرند ایرانیان نقش ارزنده‌ای در ایجاد اشتغال و تولید داشته است و برای من قطعا مدنظر دولت است سلامت مردم مهم است.

وی افزود: قرار شد دستگاه پالایش علائم زیست محیطی در سطح شهرستان نصب و مردم با استفاده از شاخص هوا رصد کنند.

وی در هر صورت انتظارات صنعت و محیط زیست باید برطرف بشود اشاره کرد و افزود: یک تعاملی محیط زیست و فولاد به وجود بیاید، باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری جهش تولید قطعا دادن مجوز در این حوزه‌ها کمک می‌کند که در حوزه‌های مختلف رشد و پیشرفت و جهش متفاوت را در سطح شهرستان زرند داشته باشیم.

برچسب ها: فولاد ، مجتمع ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار