هشدار سازمان ملل درباره بزرگ‌ترین بحران آوارگی جهان:

به زودی شمار آوارگان داخلی در سودان به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد

سازمان ملل خواستار توجه فوری به عمق بحران انسانی در سودان شد و گفت به زودی شمار آوارگان داخلی در این کشور از ۱۰ میلیون نفر عبور می‌کند.

حمد رفعت، رئیس هیئت سودان در سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد تعداد افرادی که در سودان به دلیل درگیری و جنگ درون کشور خود آواره شده‌اند به زودی از ۱۰ میلیون نفر نیز خواهد گذشت.

به گزارش رویترز، این مقام سازمان ملل در خصوص بزرگ‌ترین بحران آوارگی جهان که مربوط به سودان است، گفت: «مردم سودان چقدر باید رنج و تلفات جانی را تحمل کنند تا جهان متوجه آن شود؟ آیا ۱۰ میلیون آواره داخلی برای اقدام فوری جهانی کافی نیست؟» به گفته او، زندگی هر یک از این ۱۰ میلیون نفر یک «تراژدی عمیق انسانی» است که توجه فوری همگانی را می‌طلبد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت این هفته اعلام کرد شمار آوارگان داخلی در سودان ۹.۹ میلیون نفر است. این رقم پیش از آغاز درگیری‌ها ۲.۸ بود. در مجموع حدود ۱۲ میلیون نفر در سودان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند که حدود ۲ میلیون نفر از آنها به کشور‌های همسایه مثل مصر و چاد رفته‌اند.

گفته شده نیمی از آوارگان داخلی زن و یک چهارم آنها کودک هستند. در همین حال، نگرانی‌های جدی در خصوص تاثیر بلندمدت آوارگی بر بافت اجتماعی و اقتصادی سودان در حال افزایش است. 

جنگ در سودان، در سال ۲۰۲۳ و در پایتخت این کشور آغاز شد و به سرعت در سراسر آن شعله کشید. آژانس‌های سازمان ملل همچنین هشدار داده‌اند که سودان با خطر «قحطی قریب‌الوقوع» رو به رو است و حدود ۱۸ میلیون نفر در این کشور دچار سوء تغذیه شدید هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۱:۳۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
سودان تقسیم کردند بس ارتش را به جان هم انداخت لعنت به آمریکا عربستان و امارات
آخرین اخبار