هشدار بارش باران و وزش باد به باغداران و گلخانه داران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به باغداران و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

سمانه غلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که نسبت به انتقال محصولات برداشت شده به انبار و مکان های مسقف اقدام کنند.

به گفته او، با توجه به رخداد بارندگی، کشاورزان و باغداران از  محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع در مواقع بارش اجتناب کنند.

غلامی ادامه داد: دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها به سبب شرایط بارش و وزش باد اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر احتیاط در انجام عملیات کشاورزی هنگام وزش باد افزود: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان از آبیاری جهت جلوگیری از خوابیدگی محصولات زراعی و ریشه کن شدن درختان آسیب پذیر اجتناب کنند.

او گفت: زنبورداران نسبت به کنترل استحکام و تنظیم دریچه های کندوهای زنبور عسل خلاف جهت وزش باد اقدام کنند. همچنین گلخانه داران نسبت به استحکام سازه های گلخانه، تاسیسات کشاورزی و سایر سازه ها اطمینان حاصل کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، شنبه بارش‌ها در شمال غرب، برخی مناطق غرب، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت. یکشنبه آینده رگبار و رعدوبرق در شمال غرب و بارش‌های پراکنده در کردستان، همدان، مرکزی و زنجان روی می‌دهد. دوشنبه در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار