صعود آلکاراس و زورف به فینال رولان گاروس/ مرد شماره یک تنیس جهان حذف شد

کارلوس آلکاراس و الکساندر زورف موفق شدند به فینال تنیس رولان گاروس برسند.

مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس رولان گاروس جمعه شب برگزار شد که در بازی حساس تر، کارلوس آلکاراس اسپانیایی مرد شماره ۳ تنیس جهان موفق شد با نتیجه سه بر دو از سد یانیک سینر ایتالیایی مرد شماره یک تنیس دنیا عبور کند.  

دیدار تنیسور‌ها ۴ ساعت و ۱۲ دقیقه به طول انجامید و با نتایج ۲ بر ۶، ۶ بر ۳، ۳ بر ۶، ۶ بر ۴، ۶ بر ۳ به سود کارلوس آلکاراس به پایان رسید.

کارلوس آلکاراس، قهرمان دو دوره گرنداسلم برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود به فینال گرنداسلم رولان‌گاروس راه یافت. یانیک سینر هم پس از انصراف جوکوویچ از مرحله یک چهارم نهایی به دلیل مصدومیت، جای او را به عنوان مرد شماره یک تنیس دنیا گرفت، اما خودش هم نتوانست به فینال برسد.

با این پیروزی، کارلیتوس به جوان‌ترین بازیکن مردی تبدیل شد که توانسته در سه زمین مختلف (هارد، چمن و خاک) به فینال گرند اسلم برسد. او هم‌چنین بعد از رافائل نادال جوان‌ترین بازیکنی در قرن بیست و یک لقب گرفت که به فینال رولان گاروس صعود می‌کند.

آلکاراس که حالا تنها یک پیروزی با سومین گرند اسلم خود فاصله دارد، برای تکمیل مأموریتش در پاریس باید روز یک‌شنبه در فینال به مصاف زورف برود.

زورف آلمانی هم در دیگر دیدار نیمه نهایی موفق شد از سد کسپر رود نروژی عبور کند و فینالیست شود.  

مرد چهارم تنیس جهان که پارسال در نیمه‌نهایی همین رقابت‌ها سه سته مغلوب رود شده بود، این بار در چهار ست با نتایج ۲-۶، ۶-۲، ۶-۴ و ۶-۲ حریف نروژی‌اش را شکست داد تا در چهارمین تلاش متوالی‌اش برای صعود به فینال رولان گاروس بالاخره به هدفش برسد.

بعد از رقابت‌های اوپن آمریکا ۲۰۲۰، این دومین حضور ستاره ۲۷ ساله آلمانی در فینال رقابت‌های گرند اسلم به حساب می‌آید.

«ساشا» هم‌چنین با این پیروزی دومین تنیس‌باز مرد آلمانی در دوران مدرن تنیس لقب گرفت که راهی فینال دومین گرند اسلم فصل می‌شود. پیش از او میشایل اشتیک در سال ۱۹۹۶ به این مهم دست یافته بود.

به این ترتیب چهره دو فینالیست بخش مردان رولان گاروس نیز مشخص شد و روز یک‌شنبه الکساندر زورف برای فتح نخستین گرند اسلم خود باید در جدالی جذاب با کارلوس آلکاراس رقابت کند.

زورف در تقابل‌ها ۵-۴ و در مسابقات گرند اسلم ۲-۱ نسبت به آلکاراس برتری دارد. او در یک‌چهارم نهایی رولان گاروس ۲۰۲۲ و اوپن استرالیا امسال برابر آلکاراس به برتری رسیده و در یک‌چهارم نهایی اوپن آمریکا پارسال از حریف اسپانیایی شکست خورده است. آخرین مصاف دو بازیکن در مسترز ایندین ولز امسال نیز با برتری آلکاراس همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار