آغاز اعزام زائران بیت الله الحرام از آذربایجان غربی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی گفت: عزیمت زائران حج تمتع از استان، با دو پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه آغاز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: عزیمت زائران حج تمتع این استان به سرزمین وحی، روز جمعه با اعزام نخستین گروه حج‌گزاران از فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه با دو پرواز به مقصد فرودگاه جده عربستان آغاز شد و تا صبح امروز شنبه سه پرواز انجام شده است.

محمدعلی نائل قراملکی امروز  افزود: طبق برنامه اعلام شده، هزار و ۹۲۲ زائر از این استان در قالب ۱۵ کاروان با هشت پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر راهی سفر حج می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرواز‌ها از امروز تا ۲۱ خرداد به انجام می‌رسد، گفت: تمام هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است و انتظار دارد که زائران چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابند تا عملیات پذیرش آنان به صورت روان انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی افزود: روزانه ۲ پرواز برای اعزام زائران از فرودگاه ارومیه در نظر گرفته شده است.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: گفت: یک هزار و ۹۸۱ زائر از استان طی ایام حج امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند که سهم ۵۳ درصدی بانوان نسبت به ۴۷ درصدی مردان قابل توجه است.

شاهین حق شناس با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اعزام زائران به سرزمین وحی اتخاذ شده است، افزود: از یک هزار و ۹۸۱ زائر اعزامی از آذربایجان غربی طی ایام حج امسال، یک‌هزار و ۴۱ نفر زن و ۹۴۰ نفر مرد است.

وی اضافه کرد: کوچکترین زائر اعزامی از آذربایجان غربی در سال جاری، «نادیا خنجری» ۱۱ ساله از کاروان خوی و مسن ترین زائر نیز «حسن احمدی» ۹۵ ساله از شهرستان پیرانشهر است.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی ادامه داد: اعزام به حج تمتع در آذربایجان غربی از ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه جاری انجام می گیرد و با روزی ۲ پرواز زائران از ارومیه به جده منتقل می شوند.

حق شناس از زائران حج تمتع خواست از حمل داروهای ممنوعه نظیر داروهای کدئین دار، شربت، استامینافن،قرص های جایگزین مواد مخدر که لیست آن در اختیارشان قرار گرفته، با جدیت خودداری کنند زیرا در کشور مقصد اقدام به بررسی کرده و جرم محسوب می شود.

وی اظهار کرد: زائران تنها ساک خود را حمل کنند و از حمل ساک دیگران اعم از دوست و آشنا خودداری کنند.

سال گذشته ۲ هزار و ۶۵۰ زائر از آذربایجان غربی راهی سفر معنوی حج شده بودند که امسال با توجه به تقارن موسم حج با فصل کار در این استان، شمار زائران اعزامی به حج تمتع کاهش نسبی پیدا کرده است.

ساعت های ۱۴:۴۰ و ۱۶ روز جمعه، چهار صبح و ۱۶:۱۵ روز شنبه، ۲:۳۰ صبح و ۱۶:۱۵ روز یکشنبه و ۳:۱۵ تا ۱۶:۱۵ روز دوشنبه زمان های پرواز حجاج از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.