برگزاری آزمون ملی سنجش مهارت خواندن دانش‌آموزان استان سمنان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آزمون ملی سنجش مهارت خواندن ویژه دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی دهه پایانی خرداد در ۹ مدرسه استان سمنان برگزار می‌شود.

 مرادی‌نسب، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان از برگزاری سنجش ملی مهارت خواندن ویژه دانش‌آموزان پایه سوم در دهه پایانی خرداد ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت مهارت‌های زبانی به‌خصوص خواندن در دوره اول ابتدایی، این برنامه با همکاری معاونت آموزش ابتدایی، اداره آموزش و پرورش استثنایی و اداره سنجش و امتحانات هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان انجام می‌شود.

وی افزود: این برنامه سنجش تنها یک آزمون هماهنگ برای تمام دانش‌آموزان و مدارس نیست؛ بلکه یک سنجش ملی است که در تعدادی از مدارس هدف اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان افزود: با طرح سنجش خواندن قرار است وضعیت نظام آموزشی را در دوره اول ابتدایی تشخیص دهیم تا از هر دوره تحصیلی با توجه به برنامه‌های هماهنگ کشوری یک قضاوت و برداشتی داشته باشیم و بتوانیم روند مطالعات را روی دانش‌آموزان انجام دهیم.

مرادی‌نسب در مورد دلیل انتخاب درس فارسی برای سنجش ملی دانش‌آموزان گفت: در دوره اول ابتدایی مهارت خواندن مدنظر است که به درس فارسی برمی‌گردد؛ البته در سال‌های بعد با طراحی ابزارهای مناسب، مهارت خواندن و نوشتن مورد سنجش قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار