اختتامیه جایزه جوانی جمعیت استان کرمان برگزار شد

باحضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان کرمان، مراسم جایزه جوانی جمعیت، امروز در کرمان برگزار شد. 

در مراسم اختتامیه جایزه جوانی جمعیت استان کرمان که در تالار شهید مرتضوی فرمانداری کرمان برگزار شد، مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: خداوند همسر را برای آرامش و فرزند را برای امیدافرینی قرارداده و در قرآن از همسر و فرزند به عنوان نعمت‌های خودش یاد کرده است.

وی افزود: ازدواج برنامه‌ای الهی است و ترک این نعمت به فرموده قرآن، گرایش به باطل است.

طباطبایی بیان کرد: ازدواج و فرزند آوری، امر موکد الهی است و پیامبر اسلام  (ص) فرمود فرزندی که در امت من به دنیا می‌آید از آنچه خورشید برآن می‌تابد بهتر و والاتر است.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشور ما در یک برهه از زمان با فرزندآوری مقابله  کرد و با شعار‌های فرزند کمتر زندگی بهتر و توجه به رفاه خانواده باعث شرایط بحران جمعیتی امروز شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تاکید کرد: رهبر انقلاب نیز از این بحران جمعیت به عنوان غفلت یاد کرده اند که در گذشته رخ داده و باید با سرعت بیشتر روی این مساله کار کرد.  

وی بیان کرد: رهبری نیز با تاکید فراوان روی این مساله تاکید دارند ۱۵ سال دیگر دیر خواهد بود و با کشوری که نیروی جوان را برای اداره کشور نخواهد داشت، روبرو خواهیم بود.  

طباطبایی  با اشاره به ۵ سال طلایی برای جبران کاهش جمعیت گفت: متاسفانه یک سال از این طرح گذشته و تنها ۴ سال باقی مانده است.  

وی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با کمک استاندار کرمان تلاش‌ها و کار‌های خوبی انجام داده است که مساله جوانی جمعیت یکی از آن‌ها بود که برخی دستگاه‌ها در آن شرکت کردند.  

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به  رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت، تصریح کرد: امسال با تلاش استاندار، کرمان در بین ۳۱ استان کشور  در کنار ۲ وزارتخانه رتبه برتر کشور  شد.

افشاری پور، فرماندار عنبرآباد در این مراسم گفت: در  عنبرآباد با ۹۶ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان‌های ولایی در حوزه ستاد جمعیت اقدامات خوبی انجام شده است.  

وی با اشاره به اینکه افزایش نسل و جوان شدن جمعیت در این شهرستان را مورد تاکید قرار داده ایم و  و اقداماتی در این حوزه انجام شده است، افزود:  میزان تولد‌ها از ۱ هزار و ۶۲۱ ولادت در سال  ۱۴۰۱ به ۱ هزار و ۶۳۸  تولد در سال بعد افزایش یافته است.  

 فرماندار عنبرآباد با اشاره به اینکه طی ۲ ماه امسال  ۲۲۵ ولادت داشتیم، بیان داشت: ۹۷۰ نفر از زنان عنبر آباد باردار هستند و به آن‌ها خدمات بهداشتی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد:  برگزاری همایش جوانی جمعیت طی  ۳ مرحله در سال ۱۴۰۲ و یکی امسال با حضور خانواده‌ها،  برگزاری دوره تعالی خانواده و نیز تجلیل ازخانواده‌های بالای ۱۰  نفر، تجلیل از  یکی از پرجمعیت‌ترین خانواده‌های قرآنی، برگزاری ۲۲ کارگاه مهارت‌های ازدواج در  ۲ مرکز مشاوره ازدواج در این شهر ، واگذاری ۱ هزار و ۲۰۰ زمین به خانواده‌های  ۳ و ۴ نفره، برگزاری ۳ مرجله ازدواج آسان و اهدای  ۱۵۰  سری جهیزیه و  تجلیل از کارکنان ۴ فرزند به بالا از اقدامات این شهرستان برای جوانی جمعیت بوده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار