بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار تالاب آذربایجان‌غربی عضو کنوانسیون رامسر است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۴۰ تالاب فصلی و دائمی گفت: از این تعداد ۶ تالاب عضو کنوانسیون رامسر است.

شعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بار‌ها بر زیست محیط ویژه مناطق استان تاکیده کرده و گفت: این استان از جمله استان‌های مهم تالابی کشور به شمار می‌رود و لقب حیات سبز منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار تالاب آذربایجان‌غربی عضو کنوانسیون رامسر است، اضافه کرد: تالاب‌ها پس از اکوسیستم‌های مرجانی جزو پرکاربردترین اکوسیستم‌ها به شمار می‌روند و ارزش یک تالاب ۱۰ برابر جنگل و ۲۰۰ برابر باغ است.

وی ادامه داد: حیات استان‌ها به حیات تالاب‌ها گره خورده است چراکه از نظر اکوسیستم دارای جایگاه زیست محیطی ویژه‌ای است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تمامی تالاب‌های آذربایجان غربی آبگیری شده و از وضعیت خوبی برخوردار بوده و برخی از آنها نیز در حال سرریز شدن هستند.

شهند با بیان اینکه حقابه تالاب‌ها اختصاص داده شده، در ادامه گفت: بیش از ۸۶ میلیون مترمکعب برای ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه حقابه اختصاص داده شده است و شاهد احیای آنها هستیم.

وی با اشاره به آخرین اخبار از دریاچه ارومیه نیز افزود: هم اکنون این دریاچه ارومیه دارای ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب است که از خبر‌های خوب این روز‌های استان به شمار می‌رود و تمام تلاش مدیران و مسئولان استانی بر احیای این نگین فیروزه‌ای آذربایجان است.

وی اضافه کرد: میزان بارش در حوضه دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۲ درصد رشد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.