برپایی همایش توجیهی طرح تکام در میانه

همایش و کارگاه توجیهی طرح ملی توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه با عنوان " تکام" با حضور ۱۶۰ نفر دهیار و شورا‌های بخشِ شهرستان میانه برپا شد.

محمدباقر هنربر فرماندار میانه در این همایش با اشاره به خدمات گسترده و توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه و آبادانی شهر‌ها و روستاهاگفت: در طول سه سال گذشته، ۱۳۲۳ میلیارد تومان اعتبار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی صرف انجامن پروژه‌های شاخص عمرانی، خدماتی و زیرساختی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان میانه شده است.

حسین مجتبی زاده نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور و مجری طرح "تکام" و مدرس این کارگاه، در این همایش، هدف از اجرای طرح دولت سیزدهم موسوم به تکام را پیشرفت همه جانبه، سکونت پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمند سازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی این مناطق برشمرد. 

محمد اسکندری مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش، با بیان اینکه تمامی روستا‌ها سرشار از ظرفیت‌های مختلف برای خلق ثروت، ارزش افزوده و درآمدزایی هستند، گفت: متاسفانه این ظرفیت‌ها به خوبی شناخته نشده و طرح تکام، بسترسازی برای تغییر در نوع نگرش به درآمدزایی در روستا‌ها و نیز پیوند دادن منابع انسانی و منابع خدادادی روستا‌ها برای شکوفایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.