یک هنرمند خوشنویس مطرح کرد؛

هنرمند مامور ایجاد حال خوش برای مردم است

صادق‌زاده گفت: تمام پلشتی‌های روزگار از نبود هنر در جامعه نشات می‌گیرد. به نظرم هنرمند آمده تا حال خود و جامعه‌اش را خوش کند.

عین‌الدین صادق‌زاده، هنرمند خوشنویس کشورمان در نشست خبری «نگاهی به آثار هنر‌های تجسمی معاصر ایران» در فرهنگسرای نیاوران، درباره کسانی که به اسم هنرمند دست به کپی‌برداری از آثار هنرمندان شاخص می‌زنند، گفت: کسی که هنرمند است، به کارش تعهد دارد. یعنی هنرمند با تمام وجودش کار می‌کند. وقتی با تمام باورش کار می‌کند، عشق در هنرش جاری می‌شود. وقتی این عشق روی بوم نقاشی می‌آید، در جامعه تسری می‌یابد. وقتی مخاطب با تابلوی نقاشی رو‌به‌رو می‌شود، آن عشق را دریافت می‌کند و حالش خوش می‌شود؛ مثل دیدن یک گل زیبا. دیدن زیبایی‌ها حال انسان را خوش می‌کند.

صادق‌زاده ادامه داد: هنرمندان باعث انتشار زیبایی در جامعه می‌شوند. وقتی جامعه‌ای از هنر عاری شود، حال آن جامعه خوب نیست. تمام پلشتی‌های روزگار از جمله پرخاشگری‌ها و تندروی‌ها از نبود هنر نشات می‌گیرد. به نظرم هنرمند آمده تا حال خود و جامعه‌اش را خوش کند.  

علی ندایی، هنرمند هنر‌های تجسمی با بیان اینکه بخشی از هنر ناشی از نبوغ ذاتی و بخش دیگر آن اکتسابی است، افزود: وقتی یک انسان به پیری و پختگی می‌رسد، سیری را در زندگی خود طی می‌کند، که به عقلانیت می‌رسد. البته در هنر مقیاس فقط سن نیست. از همان ابتدا نبوغ آدم کار هنری را آغاز می‌کند و بخش اکتسابی ادامه فعالیت هنری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.