وقوع سیل در بشاگرد با بارش‌های مونسونی

فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: بارش‌های سیل آسا از روز جمعه در بشاگرد آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه دارد، خوشبختانه حجم خسارت وارد شده محدود بود.

یعقوب دادی‌علی زاده فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: از روز جمعه بارش‌های مونسونی در برخی مناطق شهرستان بشاگرد آغاز شده و در ساعاتی از ظهر تا عصر در این مناطق شاهد بارش باران هستیم.

وی افزود: این بارش‌ها که امروز نیز در برخی مناطق کوهستانی بشاگرد وجود داشت، فردا نیز در این شهرستان ادامه خواهد داشت و شاهد بارش باران این رحمت الهی در برخی نقاط خواهیم بود. 

فرماندار بشاگرد گفت: این بارش‌ها خوشبختانه خسارت چندانی به شهرستان وارد نکرده، اما چندین مسیر مواصلاتی برای ساعتی مسدود شد که پس از رفع طغیان رودخانه این مسیر‌ها بازگشایی شده است.

وی با تاکید که بارش‌های اخیر سبب قطع شریان اصلی ارتباطی نشده تصریح کرد: طغیان رودخانه گوهران سبب مسدودی مسیر این بخش شده که تا ساعتی دیگر این مسدودی با فروکش کردن سطح آب بازگشایی می‌شود. سیلاب خساراتی البته به جاده‌های دسترسی به ویژه راه‌های خاکی روستایی، آبنما‌ها و ابنیه فنی راهداری وارد کرده، اما این خسارت‌ها محسوس نبوده است. 

دادی‌علی‌زاده ادامه داد: برخی خسارات نیز به زیرساخت آب و لوله‌های آب، زمین‌های کشاورزی وارد شده، اما در زمینه برق گزارشی از آسیب‌ها تاکنون نداشته ایم. البته، چون بارش‌ها در حوزه آبریز سد جگین بوده موجب می‌شود دبی آب خوبی به این سد وارد شود که برای این منطقه بسیار مفید است. 

وی گفت: این بارندگی‌ها سالانه در این شهرستان رخ می‌دهد و مردم اطلاع کافی از بارش‌ها دارند به همین سبب تلفات جانی انسانی نداشته‌ایم، در حال حاضر هم تمام دستگاه‌های ذیربط در آماده باش هستند و مسئله خاصی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.