احداث فاز دوم باغ گیاه‌شناسی قم

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از آغاز عملیات فاز دوم ساخت باغ گیاه‌شناسی در تابستان امسال خبر داد.

به نقل از شهرداری قم، علیرضا رشیدی‌نژاد اظهار کرد: شهر قم طی سال‌های اخیر از نظر سرانه فضای سبز ارتقای چشمگیری داشته که بخشی از انجام این کار در حوزه معاونت عمرانی رقم خورده است.

وی افزود: سطح سخت بوستان‌ها که شامل جدول‌بندی، لجن‌برداری، زیرسازی مناسب و کفپوش و ساختمان‌های مورد نیاز یک بوستان است، در قالب پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه سال گذشته تکمیل بعضی ایمن‌سازی‌ها باید در بوستان خضر نبی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: فرآیند ایمن‌سازی در بوستان‌های شهری به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ ایمن‌سازی بوستان‌های سطح شهر در پنج فاز انجام شد و کل بوستان‌ها ایمن شده است، اضافه کرد: از سال ۹۶ یا ۹۷ فازبندی ایمن‌سازی بوستان‌ها آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز به کار احداث فاز دوم باغ گیاه‌شناسی، ادامه داد: این باغ یکی از بخش‌های بوستان هزار هکتاری است که عملیات عمرانی فاز نخست آن سال گذشته آغاز شد و با توجه به روندی که دارد امید است تابستان سال جاری فاز دوم آن شروع شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه باغ گیاه‌شناسی با توجه به مراحلی که باید طی شود در سه فاز تعریف‌شده است، ادامه داد: فاز نخست خاک‌برداری و پروفیله کردن مسیر است که با توجه به نامناسب بودن خاک آن منطقه، لازم است عملیات جابه‌جایی خاک انجام شود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه در فاز نخست، شوارع رینگ دوم، ساماندهی آب‌های سطحی و حصارکشی اطراف بوستان انجام شد، افزود: در فاز دوم موضوع شوارع، دسترسی‌ها و رینگی که مورد نیاز باغ گیاه‌شناسی شهر قم است، اجرایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
سلام ، لطفاً در مورد هزینه سرانه هر شخص حقیقی برای فضای سبز ب آدرس پردیسان انتهای بلوار شهروند مقابل مجمتع خاتم الانبیاء فرهنگیان ناحیه یک قم که خالی از فضای سبز و درخت و همچنین زیبا سازی این آدرس که اعلام نمودم از مسئولین ذیربط بخواهید اقدام قانونی را بعمل آورند.منتظر پاسخگویی بموقع شما بعنوان یک مرجع قانونی و پیگیرکننده از سوی ویزتا جوان هستیم.