سارقان حرفه‌ای، هوشمند کنترل می‌شوند

از کنترل هوشمند سارقان حرفه‌ای تا رها کردن راکب موتورسیکلت

مهم‌ترین حوادث ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث شنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

راکب، موتورسیکلت ۱۸ میلیاردی قاچاق را رها کرد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی حین کنترل وسایط نقلیه در محور مواصلاتی بندرعباس-لارستان به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که توسط فردی ناشناس در حال عبور از محور خاکی بود مشکوک شدند.

او افزود: راکب به محض مشاهده پلیس به سرعت از آن محل متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه موتورسیکلت را رها و متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه موتورسیکلت قاچاق به مقر انتظامی انتقال شد، اظهار داشت: تلاش جهت شناسایی مالک در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۱۸ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: عزم پلیس در برخورد با هنجارشکنان جدی است و قانون گریزان در انتظار برخورد قاطع و بدون اغماض پلیس باشند.

احشام قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۸۱ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی با اقدامات فنی از فعالیت ۲ خودرو در زمینه قاچاق دام زنده مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی ۲ دستگاه وانت پراید و نیسان را مشاهده و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۱ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۳ قاچاقچی و کشف ۳۹ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی داراب حین کنترل تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده و ۲ نفر سرنشین دیگر را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت در رستم

فرمانده انتظامی رستم از دستگیری سارق و کشف ۱۴ فقره انواع سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید عبدالمحمد نازیدو گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان رستم، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و گشت زنی‌های هدفمند، ماموران انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر سارق در این خصوص شدند.

فرمانده انتظامی رستم ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه به ۱۴ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، موتور کولر، کابل برق، طیور و اماکن خصوصی در شهرستان اعتراف و مقادیری اموال سرقتی نیز از مخفیگاه وی کشف شد.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: پلیس به صورت شبانه روزی و با استفاده از تمام توان و تجهیزات با سارقان و مجرمان برخورد قاطع و سختی خواهد داشت و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوکی را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های متخلف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به اجرای طرح امنیت امنیت محله محور، گفت: اجرای چنین طرح‌هایی باعث افزایش احساس امنیت و آرامش در جامعه می‌شود. 

سرهنگ علی زنگنه‌نیا بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و امنیت محله محور با موضوع طرح برخورد با خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های متخلف در سطح شهرستان، ماموران این فرماندهی موفق به توقیف ۵۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف شدند. 

او افزود: تخلفاتی از قبیل فاقد پلاک و مخدوش بودن آن، آلودگی صوتی، تغییر در اصالت و نداشتن مدارک قانونی و دارای دستور قضایی از دلایل توقیف موتورسیکلت و خودرو‌ها بوده است.

این مقام انتظامی با هشدار به خانواده‌ها، از شهروندان خواست تا برای کاهش تبعات اجتماعی پلیس را در چنین طرح‌هایی یاری کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در زرین‌دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت در تشریح عملکرد پلیس طی ۱۰ روز گذشته از کشف ۲۰ فقره سرقت و دستگیری ۱۰ سارق خبر داد. 

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد اظهار داشت: پلیس شهرستان زرین‌دشت با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: مامورین پلیس در اجرای این طرح، ۱۰ سارق را دستگیر و ۲۰ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، شیرآلات و لوله، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات را کشف کردند. 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت اعلام داشت: دستگیری ۱۰ خرده فروش مواد مخدر، جمع آوری ۸ معتاد متجاهر، دستگیری ۲۰ متهم تحت تعقیب و توقیف ۱۴ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف از نتایج این طرح‌ها بود.

این مقام انتظامی با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

کشف بیش از ۶ کیلوگرم تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۶ کیلو و ۸۴۶ گرم تریاک و دستگیری ۷ نفر در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: مأموران کلانتری "۴۰ سلطان آباد" شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در منزل خود اقدام به نگهداری مواد مخدر می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۶ کیلو و ۸۴۶ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۷ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

تقدیر و تشکر امام جمعه ارسنجان از کارکنان انتظامی 

 

امام جمعه شهرستان ارسنجان ضمن تشکر از مجموعه انتظامی در برخورد با موتورسواران متخلف، گفت: تامین امنیت یکی از ارزشمند‌ترین خدمات پلیس است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، حجت‌الاسلام والمسلمین "حسینعلی بهرامی" در خطبه‌های نماز جمعه، امنیت را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مهم زندگی انسان عنوان کرد و اظهارداشت: حضور مقتدرانه پلیس در جامعه مایه آرامش و امنیت روانی مردم و احساس ناامنی برای مجرمان است.

 

وی نقش پلیس در برقراری و استقرار نظم و امنیت پایدار در سطح جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: امنیت پایدار حاکم در جامعه حاصل تلاش‌های بی‌وقفه و ایثارگری‌های کارکنان انتظامی است و پلیس توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

 کشف بنزین قاچاق 

فرمانده انتظامی سرچهان از توقیف یک دستگاه وانت آریسان و کشف ۸۶۰ لیتر بنزین قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر گفت: مأموران انتظامی سرچهان حین گشت زنی در محور توجردی به سمت خاتم، در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، به یک دستگاه آریسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۸۶۰ لیتر بنزین قاچاق و فاقد هرگونه مدرک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به معرفی راننده به مراجع قضایی، با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی کشور، از شهروندان درخواست کرد اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق با ۵ فقره سرقت در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از دستگیری سارق با اعتراف به ۵ فقره سرقت کابل مخابرات در این شهرستان، خبر داد.

سرهنگ کرامت اله برومندی، عنوان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان فراشبند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت‌

او افزود: ماموران پس از بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای در این شهرستان شدند.

سرهنگ برومندی با بیان اینکه پس از هماهنگی قضایی، ماموران موفق شدند سارق را در مخفیگاهش دستگیر کنند، اظهار داشت: متهم در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

کشف سوخت قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان حامل ۵ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران انتظامی داراب حین کنترل محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه وانت نیسان مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها موفق به کشف ۵ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد مدارک قانونی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی رانندگان به مرجع قضایی، تصریح کرد:حضور فعال پلیس در محور‌های مواصلاتی سبب شده تا عرصه بر قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور تنگ شود.

سارقان حرفه‌ای، هوشمند کنترل می‌شوند

فرمانده انتظامی فسا گفت: ۷ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار شهرستان از طریق پابند الکترونیکی، به صورت هوشمند کنترل می‌شوند.

سرهنگ فرهاد آراوند اظهار داشت: یکی از اقدامات پلیسی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان، کنترل هوشمند مجرمین خصوصا سارقین است که در شهرستان فسا نیز اجرایی گردید.

او ادامه داد: در مرحله اول اجرای این طرح، پلیس آگاهی شهرستان تعداد ۷ نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و به آنها پابند الکترونیک نصب شد.

رئیس پلیس فسا خاطر نشان کرد: سارقان سابقه‌دار با مجهز شدن به تجهیزات الکترونیکی به صورت ۲۴ ساعته و برخط مورد پایش و کنترل قرار می‌گیرند.

دستگیری سارقان و کشف ۴۹ فقره سرقت در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در نقاط آلوده و جرم‌خیز در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی بیان کرد: در راستای جلب رضایت عمومی مردم، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت و پاک سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در اردیبهشت ماه در این شهرستان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار در این طرح، با انجام اقدامات فنی و پلیسی ۸ سارق سابقه‌دار را شناسایی و آنها را طی چند عملیات دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه سارقان در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به ۴۹ فقره انواع سرقت از جمله منزل، اماکن خصوصی و مزارع و باغ‌ها اعتراف کردند، بیان داشت: در این خصوص پرونده تکمیل و تحویل مرجع قضایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار