رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در دولت سیزدهم ۱۹۴ هنرستان ساخته شده و ۱۶۴ هنرستان در حال احداث است.

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که تخصیص فضا‌های آموزشی به عهده خود وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: در دولت سیزدهم ۱۹۴ هنرستان ساخته شده اند و تحویل داده‌ایم.

وی با بیان این که ۱۶۴ هنرستان در حال احداث است؛ افزود: طرح آیین نامه مهارت، عدد قابل توجهی را به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تکلیف کرده به طوری که جریان ساخت هنرستان‌ها به یکی از اولویت‌های این سازمان تبدیل شده است.

او ادامه داد: ضوابط ساخت هنرستان‌های خاص در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است؛ در همین راستا ادارات آموزش و پرورش باید به فضا‌های آموزشی توجه کنند.

خان محمدی با بیان این که در ۵ سال گذشته برای نخستین بار برای تمام هنرستان‌ها تجهیزات ارسال شده اند؛ تصریح کرد: دانش آموزان به دلیل این که در متوسطه دوم وارد هنرستان می‌شوند ساخت و آماده سازی فضاهای آموزشی متناسب با رشته سخت است. البته بر اساس بررسی‌های انجام شده وزارت آموزش و پرورش به حدود هزار و ۷۰۰ فضا نیازمند است که باید ساخته شود.

پیش از این نیز الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: برای تاسیس هنرستان در مناطق محروم ما نیازمند ساختمان، تجهیزات و امکانات هستیم که متاسفانه در اختیار سازمان سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان نیست.

وی افزوده بود: تعداد هنرستان‌ها در مناطق محروم بسیار محدود است؛ اگر شهری شرایط لازم، ساختمان و تجهیزات لازم برای تاسیس هنرستان‌ها را داشته و همچنین داوطلب باشد تا هنرستانی برای هنرآموزان استعداد‌های درخشان در منطقه خود تاسیس کند ما شرایط لازم را فراهم می کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.