حمایت کاربران شبکه‌های اجتماعی از بشیر بی‌آزار

کاربران و فعالان فضای مجازی در حمایت از تبعه ایرانی دستگیر شده توسط پلیس فرانسه به انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی پرداختند.

دستگیری بشیر بی‌آزار، فعال رسانه‌ای ایرانی حامی فلسطین در فرانسه با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران به این دستگیری اعتراض کردند و آن را مخالف حقوق بشر دانستند. آنها این دستگیری را نشانه‌ای بر واهی بودن شعار‌های فرانسوی‌ها درباره آزادی و حمایت از انسانیت تعبیر کردند. کاربران از مسئولان خارجی خواستند تا پیگیری آزادی بشیر بی‌آزار را در دستور کار قرار داده و با تمام توان برای آن بکوشند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 مجید نوری:
در ادامه مسخره بازی‌های دادگاه‌های اروپایی، دادگاه فرانسه امروز حکم ادامه بازداشت بشیر را داد. خنده‌دار آنجاست که او حکم اخراج از فرانسه را گرفته است، ولی از زندان آزادش نمی‌کنند تا برگرده ایران. این اسمش اذیت نیست چیه پس؟! همه اینها فقط به‌خاطر فعالیت برای فلسطین در فضای مجازی. 

 س. م. حسینی:
در پی بازداشت‌های پیاپی هموطنان بی‌گناه ایرانی اینبار دولت فرانسه یک شهروند ایرانی به نام بشیر بی‌آزار را به دلایل واهی بازداشت کرده است. لازم به ذکر است ایشان مواضع ضدصهیونیستی داشته است. لطفاً جهت دیده شدن و نیز آزادی ایشان توییت کنید و ریت بزنید.

متین حبیبی:
دستگیری ‎بشیر‌بی‌آزار فعال رسانه‌ای ایرانی، ازسوی دستگاه‌های امنیتی فرانسه اونم به دلیل حمایت از ‎فلسطین، یعنی نه به آزادی بیان پایبندی نه به ‎شرافت انسانی.

کاربری با نام «حلیفه»:
مهد دموکراسی فرانسه برای خاموشی صدای مردم خواهان آزادی فلسطین مثل بشیر بی‌آزار ایرانی بازداشت می‌شوند. 

 امین توکلی:
فرانسه مدعی است مادر دموکراسی در جهان است. فقط رفتار ظالمانه این کشور با بشیر بی‌آزار برای رد این ادعا کفایت می‌کند. جرم این جوان دفاع از فلسطین است امیدوارم با اقدامات به هنگام وزارت خارجه هر زودتر شاهد آزادی‌اش باشیم. 

 کاظم غریب‌آبادی:
دادگاه فرانسه به جای اجرای عدالت، می‌خواهد بشیر بی‌آزار را برخلاف ژست حقوق بشری خود و با سلب حق آزادی بیان و ابراز عقیده او دیپورت کند و فعلاً وی را در بازداشت نگه داشته است. تلاش‌ها برای آزادی فوری و پیگیری حقوق این شهروند ایرانی ادامه دارد. 

 عباس حیدری:
در مهد آزادی بیان حمایت از مظلوم جرم است و حمایت از ظالم مصداق ‎حقوق بشر. در چنین مختصات حقوقی، بله! «‎بشیر بی‌آزار» مجرم است.

آیهان کریمی:
ایرانی با شرافتی که علیه ‎رژیم‌صهیونیستی بار‌ها قد علم کرده بود در مهد به اصطلاح تمدن فرانسه با فرافکنی‌ها نابجای عوامل خود فروخته شبکه جعلی ‎ایران‌اینترنشنال به ناحق بازداشت شد. لعنت بر این ‎حقوق‌بی‌بشر. 

 محمدحسین پویانفر (با تلخیص):
 رفیق خوب ما ‎بشیر بی‌آزار در بازداشت پلیس فرانسه است به اتهام فعالیت علیه صهیونیست‌ها. اتهامات او‌توسط عمله‌های فارسی‌زبان صهیونیست‌ها از صفحه اینستاگرامش جمع‌آوری و مستند شده تا بشه پرونده او در سرزمین آزادی بیان و حقوق بشر! او خارج از تمام قواعد حقوقی و انسانی بدون تشکیل دادگاه بازداشت و زندانی شده. بشیر بی‌آزار یک انقلابی است که در قلب اروپا از حق گفت و الان در زندان مدعیان آزادی بیان در فرانسه است! لازم است تا سرنوشت او مثل سایر ایرانیان بی‌گناه بازداشت در اروپا نشده است از مسیر حقوقی و دیپلماتیک اقدامات لازم صورت بگیره. 

 احسان رستگار (با تلخیص):
بشیر بی‌آزار عزیز، به جرم دفاع از مردم مظلوم فلسطین، در فرانسه بازداشت شده. اکثر جوانان و آزادگان دنیا در حال دفاع از بی‌دفاعان غزه هستند، ولی مشخص نیست چرا در باغ وحش‌اروپا، حتی در حد موضع‌گیری در شبکه‌های اجتماعی و حضور در تجمعات عمومی قانونی، علیه کشتار مردم غزه از سوی صهیونیست‌هایی که جهان را به خشم آورده‌اند، خبری از آزادی بیان نیست، به ویژه برای ایرانیان. از مقامات محترم وزارت امور خارجه و نیز مدیران رسانه‌های مختلف کشور، مخصوصاً مدیران عزیز سازمان صدا و سیما، تقاضا می‌شود، این ماجرا را تا زمان پیگیری و آزادی بشیر بی‌آزار، پیگیری فرمایند.

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.