نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس به حذف رشته‌های کارشناسی ارشد برخی دانشگاه‌های پیام نور خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: مجمع نمایندگان استان به این ماجرا ورود کرده، زیرا برخی از رشته‌های حذف شده، رشته‌هایی بوده که تعداد دانشجوی لازم را داشته است.

هادی محمدپور گفت: موضوعات معیشتی یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی خواهد بود و در نظرسنجی صورت گرفته در سطح استان نیز 64 درصد مردم از نمایندگان پیگیر موضوعات معیشتی بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات مجلس‌های گذشته قوانینی است که قابلیت پیاده‌سازی و اجرا شدن ندارد، افزود: ما در قانون اساسی حدود 13 هزار قانون داریم که در این دوره برخی از این قوانین باید حذف یا اصلاح شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نماینده نباید خودش را درگیر کارهای اجرایی کند ولی وقتی کارها روی زمین مانده است، در جهت پیشبرد امور چاره‌‌ای جز ورود ندارد.

محمدپور افزود: به عنوان مثال پروژه پست برق 132 کیلوواتی شهرستان گناباد 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای مبلغ ناچیزی باقی‌مانده است، یا پروژه پست برق شهرستان بجستان همزمان با دو پروژه در شهرستان‌های همجوار شروع شده ولی این پروژه صفر است، خب نماینده مجبور به ورود می‌شود.

وی بیان کرد: سوت قطار تا یک سال دیگر در گناباد شنیده خواهد شد و پیمانکار دیوارکشی فرودگاه گناباد مشخص و اعتبار 90 میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی دو شهرستان تصریح کرد: در این دو شهرستان هزار قنات داریم که 650 قنات زنده و نیازمند لایروبی است و باید اعتبارات ویژه به آن اختصاص یابد.

رشته‌های ارشد پیام نور در دستور کار مجمع

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در خصوص حذف رشته های کارشناسی ارشد برخی دانشگاه های پیام نور استان نیز گفت: در خصوص حذف رشته‌ها مجمع نمایندگان استان ورود داشته زیرا برخی از رشته‌های حذف شده، رشته‌هایی بوده که دارای تعداد دانشجوی لازم بوده است.

محمدپور عنوان کرد: به‌زودی جلسه ای با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه پیام نور برگزار و دلایل حذف، بررسی می‌شود و تلاش داریم برخی رشته‌ها را برگردانیم.

7 هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری است

وی اعلام کرد: 7 هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان گناباد آماده بهره برداری است که قرار بود توسط رئیس جمهور شهید به بهره برداری برسد که در این هفته با حضور تعدادی از وزرا این مهم اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در خصوص ابر پروژه فروسیلیس این شهرستان نیز گفت: برای این پروژه تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه صورت گرفته و 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دنبال تسهیلات برای ادامه پروژه هستیم.

برچسب ها: حذف رشته ، پیام نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.