آزادی زندانیان، دامی برای کلاهبرداری از خیریه‌ها شد

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از شناسایی باند چهار نفره‌ کلاهبردار از خیریه‌ها خبر داد.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: باند چهار نفره‌ای که تحت عنوان کمک برای آزادی زندانیان اقدام به کلاهبرداری از خیریه‌ها می‌کرد، شناسایی و متلاشی شد.

سرهنگ سعید راستی در این خصوص افزود: این باند متشکل از یک نفر داخل زندان و سه نفر بیرون زندان بود که در مرحله اول موسسات خیریه را شناسایی می‌کردند و بعد با تلفن زندان و تحت عنوان مددکار در جهت اعتمادسازی با این موسسات تماس گرفته می‌شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: متهم داخل زندان در تماس با موسسات خیریه اعلام می‌کرد که برای زندانیانی که زیر ۲۰ میلیون تومان بدهی دارند و محکوم شده اند در حال جمع آوری پول به منظور آزادی است و سپس با جلب اعتماد آنها، کلاهبرداری انجام می‌شد.

به گفته سرهنگ راستی، اعضای باند مذکور در مرحله بعد و پس از واریز وجه نقد توسط موسسه خیریه، اقدام به جعل نامه آزادی و همچنین تهیه تقدیرنامه و لوح سپاس برای متولیان خیریه‌ها می‌کردند.

وی ادامه داد: اعضای این باند برای زنان و مردان زندانی برگه آزادی جعلی صادر و با استفاده از اسامی واقعی، پرونده سازی کرده و برای خیریه‌ها در فضای مجازی مشخصات را ارسال می‌کردند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: کلاهبرداری از این جنس بیش از هفت ماه توسط یک نفر در داخل و سه نفر از بیرون زندان انجام می‌شده و مبالغ دریافتی نیز در وجه یک زن واریز شده است.

وی ادامه داد: شکات این پرونده خیریه‌ها و موسسات کمک‌های مردمی هستند و فقط از یکی از این خیریه‌ها مبلغ ۲۸۰ تومان به این شیوه کلاهبرداری شده است.

سرهنگ راستی به شهروندان توصیه کرد: مردم به هیچ عنوان مبلغ کمک مالی خود را در وجه و حساب شخصی واریز نکنند و از بستر مجازی برای این کار پرهیز کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار