علی احمدزاده با بیان اینکه هم اینک طرح راه آهن اقلید به یاسوج رها شد،گفت: استان در تامین منابع مالی پروژه راه آهن اقلید به یاسوج با کمبود بودجه مواجه است، هر سال مبلغی بین پنج تا ۱۰ میلیارد ریال به این طرح تزریق شد که این میزان بودجه به صورت قطره چکانی جوابگو نیست.
وی گفت: یک شرکت چینی آماده سرمایه گذاری است و تنها تضمین برگشت سرمایه میخواهد.
احمدزاده بیان کرد: انتظار میرود از محل تهاتر نفت مبلغی برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد، چنانچه راه آهن اقلید به یاسوج تکمیل شود این استان به بوشهر و شرق خوزستان و به مشهد متصل خواهد شد.
راهآهن اقلید - یاسوج به طول ۱۷۶ کیلومتر از جمله مهمترین طرحهای در حال احداث این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهرهبرداری از آن روند توسعه استان شتاب میگیرد.
احداث راه آهن اقلید - یاسوج در سفر اول دولت نهم (سال ۸۹) به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن تزریق شده است.
بر اساس اطلاعات و طراحی طرح راه اهن یاسوج - اقلید حدود ۱۷ دهنه تونل با ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر طول به همراه هفت ایستگاه در این راه آهن پیش بینی شده است.
بر اساس قرارداد اولیه در آن زمان و در دولت گذشته اجرای قطعه اول راه آهن یاسوج - اقلید که به طول ۲۲ کیلومتر است رقمی افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری آن برآورد شده بود.